@article { author = {ahmadzadeh, mohamadamir and mohamadzadeh, seyyed hesam and sajjadi, amir}, title = {Content analysis of the film Twelve Angry Men and its relation to the teaching of the linguistic philosophy of history}, journal = {Journal of Literary Criticism}, volume = {5}, number = {10}, pages = {43-5}, year = {2021}, publisher = {http://www.iaalc.com/}, issn = {2588-6495}, eissn = {2588-6231}, doi = {10.22034/jlc.2021.133795}, abstract = {With the advancement of educational technology and their diffusion to all fields of science, history education has also entered new realms using educational technologies, especially in cinema. The film Twelve Angry Men with its content in relation to the teaching of philosophy is a case in point. This research, based on an interpretive method, attempts to examine the relation of the film Twelve Angry Men to the teaching of the linguistic philosophy of history. The findings suggest that the film is a conflict between positivists and commentators, or objectivists and subjectivists, as a result of which some concepts such as mind, objectivism, value, and understanding could be comprehensible through education. Also, historical narratives could be questioned due to the time laps between the narrator and the actual events. Keywords: Educational technology; Twelve Angry Men; history's linguistic philosophy; explanation; objectivity and value}, keywords = {"Educational Technology,Twelve Angry Men,History's Linguistic Philosophy,explanation,Objectivity and Value"}, title_fa = {تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ}, abstract_fa = {با پیشرفت و اشاعۀ فناوری‌های آموزشی، غالب شاخه‌های علوم نظری و عملی برای آموزش و انتقال مفاهیم خویش از این ابزارها بهره می‌جویند. تاریخ‌پژوهان نیز برای آموزش تاریخ عینی و نظری به استفاده از فناوری‌های آموزشی (فیلم‌های تاریخی) مبادرت کرده‌اند. یکی از این فیلم‌ها که در نسبت با آموزش فلسفۀ زبانی تاریخ قرار می‌گیرد، دوازده مرد خشمگین است. در این پژوهش، برپایۀ روش تفسیری، فیلم دوازده مرد خشمگین در نسبت با آموزش فلسفۀ زبانی تاریخ بررسی شده است. هدف اصلی پژوهش این است که مفاهیم اصلی و پایه‌ای فلسفۀ تاریخ را برای امر آموزش قابل فهم کند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که می‌توان نزاع گفتمانی بین پوزیتیویست‌ها و تفسیرگراها، به‌عبارتی عین‌گراها و ذهن‌گراها، را برپایۀ محتوای این فیلم آموزش داد که درنتیجۀ آن مفاهیمی همچون ذهن، عینیت، ارزش، درک را در تکوین آموزش فهم‌پذیرتر کرد و به این مهم نیز واقف شد که روایت‌های تاریخی نیز درنتیجۀ فاصلۀ زمانی بین راوی و امرهای واقع با تشکیک مواجه خواهند بود. واژه‌های کلیدی: فناوری آموزشی، دوازده مرد خشمگین، فلسفۀ زبانی تاریخ، تبیین و فهم، عینیت و ارزش.}, keywords_fa = {واژه‌های کلیدی: فناوری آموزشی,دوازده مرد خشمگین,فلسفۀ زبانی تاریخ,تبیین و فهم,عینیت و ارزش}, url = {https://www.narratologyjournal.ir/article_133795.html}, eprint = {https://www.narratologyjournal.ir/article_133795_28116dd1b897534b6e368c15a1420511.pdf} }