منابع
ـ افراشی، آزیتا و فاطمه نعیمیحشکوایی (1389). تحلیل متون داستانی کودک بارویکرد شعرشناسی شناختی. زبانشناخت. ش2. صص1ـ25.
ـ باباسالاری، زهرا و همکاران (1394). بررسی ویژگیهای شناختی کتابهای درسی فارسی دورة ابتدایی. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. دانشگاه پیام نور. دانشگاه پیام نور مرکز ـ دانشکدة ادبیات و زبانهای خارجی.
ـ زهرهوند، سعید (1395). بررسی طرحوارههای تصوری در اشعار کودکانة مصطفی رحماندوست. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه لرستان.
ـ قاسمی، آزاده (1394). بررسی استعارههای مفهومی و طرحوارههای تصوری واژة غم در اشعار فریدون مشیری. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد.
ـ گندمکار، راحله (1390). «رویکردی شناختی به مسئلة هممعنایی بافتی در سطح افعال زبان فارسی». پژوهشهای زبانی. ش2. صص115ـ125.
ـ ویسی، الخاص و همکاران (1394). «کاربرد طرحوارههای تصویری در رباعیات وحشی بافقی از دیدگاه معناشناسی». مجلة زیباییشناسی ادبی. ش23. صص1ـ17.
- Bartlett, F. (1932). Remembering. Cambridge: Cambridge University Press.
- Bergsten, Ch. (2011). From Sense to Symbol Sense. European Research in Mathematics Education. No. 1. pp. 123-134.
- Chou, Y.M., A.M Polansky & R.L Mason (1998). "Thransforming Non-Normal Data to Normality in Statistical Process Control". Journal of Quality Technology. Vol. 30. No. 2. pp. 133-141.
- Clausner, T & W. Croft (1999). "Domains and Image Schemas". Cognitive Linguistics. No.10. pp. 1-131.
- Evans, V. & M. Green (2006). Cognitive Linguistics: An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd.
- Evans, V. et al. (2006). The Cognitive Linguistics Enterprise: An overview. The cognitive linguistics Reader. Sheffield: Equinox Publishing Ltd. 1-36.
- Fuchs, Hans U. (2007). "From Image Schema to Dynamical Models in Fluids, Electricity, Heat and Motion". Physics. No.1. pp.1-64.
- Halliday, M.A.K. (2004). The Language of Science . Jonathan J. Webster (Ed.). London: Continuum.
- Ibanez, F. (2008). "Cross Linguistics Analysis, Second Language Teaching and Cognitive Semantics: the case Study of Spanish Diminutives and Reflexive constructions" in Sabine de Knop Teun de Rycker (Eds.). Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar. pp. 121-153.
- Johnson, M. (1987). The Body in the Mind: the Bodily Basis of Meaning, Imagination, and Reason. Chicago: University of Chicago Press.
- Kristiɑnsen, G. Et al. (2006). Cognitive Linguistics: Current Applications and Future Perspectives. New York: Mouton de Gruyter.
- Lakoff, G. (1988). "Cognitive Semantics" in Eco. U. et al. (Eds). Meaning and Mental Representations. pp. 119-154. Bloomington and Indianapolis: Indiana University. Press.
- Langacker, R.W. (2008). Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.
- Littlemore, J. (2009). Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching. New York: Palgrave Macmillan.
- Qiu, A. & J. Huang (2012). "The Effects of Dynamic Image Schema on ESL Students’ Systematic Improvement of Listening Comprehension: A Dynamic System Theory Perspective". Learning and Development. No. 1. pp. 241-254.
- Skemp, R.R. (1989). Mathematics in the Primary School. London: Routledge.
- Williams, R. (2011). "Image Schemas in Clock-Reading: Latent Errors and Emerging Expertise". Journal of The Learning Sciences - J LEARN SCI. No. 21. pp. 1-31. 10.1080/10508406.2011.553259.