احمدی، بابک (1370). ساختار و تأویل متن 1 (نشانهشناسی و ساختارگرایی). تهران: نشر مرکز.## استم، رابرت، رابرت بورگواین و سندی فلیترمن (1377). «روایتشناسی فیلم». ترجمة فتاح محمدی. ویژهنامۀ روایت و ضدروایت. تهران: بنیاد سینمایی فارابی. صص 172ـ191. ## اسداللهی، خدابخش، بیژن ظهیریناو و بنتالهدی خرمآبادی (1395). «بررسی تداوم زمان در منظومۀ آرش کمانگیر». شعرپژوهی. ش 28. صص 61ـ82. ## تودوروف، تزوتان (1379). بوطیقای ساختارگرا. ترجمۀ محمد نبوی. تهران: آگاه. ## تولان، مایکل جی. (1383). درآمدی نقادانه ـ زبانشناختی بر روایت. ترجمة ابوالفضل حری. تهران: بنیاد سینمایی فارابی. ## جاهدجاه، عباس و لیلا رضایی (1390). «بررسی تداوم زمان روایت در حکایتهای فرعی کلیله و دمنه». شعرپژوهی. ش 3 (پیاپی 9). صص 27ـ48. ## حری، ابوالفضل (1388). «مؤلفههای زمان و مکان روایی در قصص قرآنی». ادبپژوهی. ش 7 و 8. صص 125ـ141. ## خجسته، فرامرز و عاطفه نیکخو (1395). «بررسی تداوم زمان روایی در مقامههای عرب و فارسی». مطالعات تطبیقی فارسی و عربی. ش 1. صص 59ـ82. ## درودگریان، فرهاد، محمدرضا زماناحمدی و الهام حدادی (1390). «تحلیل زمان روایی از دیدگاه روایتشناسی براساس نظریۀ زمان ژنت در داستان بیوتن اثر رضا امیرخانی». سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب). ش 3. صص 127ـ138. ## ریمون ـ کنان، شلومیت (1387). روایت داستانی: بوطیقای معاصر. ترجمة ابوالفضل حری. تهران: نیلوفر. ## سامرایی، فاضل صالح (2002). التعبیر القرآنی. چ 2. عمان: دار عمار. ## صهبا، فروغ (1387). «بررسی زمان در تاریخ بیهقی براساس نظریۀ ژنت». پژوهشهای ادبی. ش 21. صص 89ـ112. ## عباسی، رضا و مهدی حامدسقایان (1395). «بررسی عنصر زمان از منظر روایتشناسی در طرح قصص سورۀ کهف». پژوهشنامۀ قرآن و حدیث. ش 19. صص 125ـ144. ## غلامحسینزاده، غلامحسین، قدرتالله طاهری و زهرا رجبی (1386). «بررسی عنصر زمان در روایت با تأکید بر حکایت اعرابی درویش در مثنوی». پژوهشهای ادبی. ش 16. صص 199ـ217. ## فولادوند، محمدمهدی (1418). ترجمة قرآن. چ 3. تهران: دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی. ## قاسمیپور، قدرت (1387). «زمان و روایت». فصلنامۀ نقد ادبی. ش 2. صص 123ـ144. ## مارتین، والاس (1382). نظریههای روایت. ترجمة محمد شهبا. تهران: هرمس. ## معموری، علی (1392). تحلیل ساختار روایت در قرآن (بررسی منطق توالی پیرفتها). تهران: نگاه معاصر. ## میر، مستنصر و ابوالفضل حری (1382). «خاستگاههای هنر در دین: گفتوگو در قرآن». فصلنامۀ زیباشناخت. ش 9. صص 301ـ318. ## میرصادقی، جمال (1394). عناصر داستان. تهران: نشر سخن. ## میلر، جی. هیلیس (1377). «روایت». ترجمة منصور ابراهیمی. ویژهنامۀ روایت و ضدروایت. تهران: بنیاد سینمایی فارابی. صص73ـ88. ## Abasi, R., & Hamed Saghayan, M. (2016). Investigating time based on narratology in Kahf story in Quran. Quranic and Hadith Studies, 19, 125-144. ## Ahmadi, B. (1991). Hermeneutics 1 (semiotics and structuralism) (in Farsi). Tehran: Markaz Press. ## Assadolahi, Kh., Zahiri Nav, B., Khoram Abadi, B. (2016). Time duration in Arash the Kamangir story. Studies in Poetry, 28, 61-82. ## Chatman, S. (1978). Story and discourse: narrative structure in fiction and film. Ithaca and London: Cornell University Press. ## Doroudgarian, F., Zaman Ahmadi, M., & Hadadi, E. (2011). Investigating the narrative time from Genette's perspective in the story 'Without Nation' written by Reza Amirkhani. Persian Poetic and Prose Stylistics, 3(13), 127-138. ## Fouladvand, M. (1997). Translation of Quran (in Farsi). Tehran: Center of Islamic Knowledge and History. ## Genette, G. (1980). Narrative discourse, an essay in method (translated into Farsi by Jane E. Lewin). Ithaca and New York: Cornell University Press. ## Genette, G. (1997). Narrative discourse (translated by Jane E. Lewin). Cambridge: Cambridge University Press. ## Genette, G. (2000). Order in narrative. In Narrative Reader. Martin Macquillan, London and New York: Routledge. Ghasempour, Gh. (2008). Time and narrative. Literary Criticism, 2, 123-144. ## Gholamhoseinzadeh, Gh., Taheri, Gh., & Rajabi, T. (2007). Investigating narrative time: a focus on the Arabic Darwish in Masnavi. Literary Studies, 16, 199-217. Horri, A. (2009). Time and place elements in Quranic stories. Literary Studies, 7-8, 125-141. ## Jahed Jah, A., & Rezayi, L. (2011). Investigating the time duration in some folk stories of Kelileh and Demneh. Studies in Poetry, 3(9), 27-48. ## Khojasteh, F., & Nikkho, A. (2016). Investigating narrative time duration in Arabic and Farsi speeches. Comparative Studies of Arabic and Persian, 1, 59-82. ## Mamoori, A. (2013). A structural analysis of narrative in Quran (in Farsi). Tehran: Negah Moaser. ## Miller, J. H. (1998). Narrative (translated into Farsi by Mansour Ebrahimi). Special Issue of Narrative and Anti-Narrative. Tehran: Farabi Film Institution. pp. 73-88. ## Mirsadeghi, J. (2015). Elements of story (in Farsi). Tehran: Nashre Sokhan. ## Mostansir, M., & Horri, A. (2003). The bases of art in religion: a dialogue in Quran. Journal of Aesthetics, 9, 301-318. ## Rimmon-Kenan, Sh. (2002). Narrative fiction. London and New York: Routledge.## Rimmon-Kenan, Sh. (2008). Narrative fiction: contemporary poetics (translated into Farsi by Abolfazl Horri). Tehran: Niloufar. ## Sahba, F. (2008). Investigating time in Beihaghi history based on Genette's theory. Literary Studies, 21, 89-112. ## Samerayi, F. (2002). Interpretation of Quran (in Arabic). Oman: Dar Emar. ## Schles, R., & Kellog, R. (1966). The nature of narrative. London and New York: Oxford University. ## Stem, R., Burgoyne, R., & Filterman, S. (1998). Narratology of film (translated into Farsi by Fatah Mohammad). Special Issue of Narrative and Anti-Narrative. Tehran: Farabi Film Institution. pp. 172-191. ## Todorov, T. (2000). Structural poetics (translated into Farsi by Mohammad Nabavi). Tehran: Agah. ## Toolan, M. (2001). Narrative, a critical linguistic introduction. London and New York: Routledge. ## Toolan, M. (2004). Narrative: a critical linguistic introduction (translated into Farsi by Abolfazl Horri). Tehran: Farabi Film Institution. ## Wallace, M. (2003). Recent theories in narrative (translated into Farsi by Mohammad Shahba). Tehran: Hermes.##