- اسکولز، رابرت (۱۳۷۹). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات. ترجمۀ فرزانه طاهری. تهران: آگه.
- پرینس، جرالد (۱۳۹۱). روایتشناسی. ترجمۀ محمد شهبا. تهران: مینوی خرد.
- تایسن، لیس (1387). نظریههای نقد ادبی معاصر. ترجمۀ مازیار حسینزاده و فاطمه حسینی. تهران: نگاه امروز و حکایت قلم نوین.
- حری، ابوالفضل (1387). «درآمدی بر رویکرد روایتشناختی به داستان با نگاهی به رمان آیینههای دردار هوشنگ گلشیری». پژوهشهای زبان خارجی. ش208. صص53-78.
- ریمون ـ کنان، شلومیت (۱۳۸۷). روایت داستانی: بوطیقای معاصر. ترجمۀ ابوالفضل حری. تهران: نیلوفر.
- شهبا، محمد (1387). «پسنما و پیشنما در فیلم». هنر. ش76. صص330-338.
- ژنت، ژرار (1388). «نظم در روایت». ترجمۀ فتاح محمدی. ویراستۀ مارتین مکوئیلان. گزیدۀ مقالات روایت. تهران: مینوی خرد.
- عبدی، محمد (1383). «روشهای نقد فیلم». بیناب. ش5 و 6. صص134-151.
- فرهادی، اصغر (1393). هفت فیلمنامه. تهران: نشر چشمه.
- لوته، یاکوب (1388). مقدمهای بر روایت در ادبیات و سینما. ترجمۀ امید نیکفرجام. تهران: مینوی خرد.
- Genette, Gerard (1972). Narrative Discourse: An Essay in Method. Tr. J. E. Lewin. New York: Cornell University Press.
- Henderson, Brian (1983). "Tense, Mood, and Voice in Film: (Notes after Genette)". Film Quarterly. Vol. 36. No. 4. pp. 4–17.