احمدی، بابک (۱۳۸۰). ساختار و تأویل متن. تهران: نشر مرکز.
ـــــــــــــ (۱۳۸۴). سارتر که مینوشت. تهران: نشر مرکز.
اسلامی، مجید (۱۳۸۶). مفاهیم نقد فیلم. تهران: نشر نی.
تروبی، جان (۱۳۹۴). آناتومی داستان. ترجمة محمد گذرآبادی. تهران: آوند دانش.
تودورف، تزوتان (۱۳۷۹). بوطیقای ساختارگرا. ترجمة محمد نبوی. تهران: آگاه.
جدیتازهکند، رؤیا، پروانه عادلزاده و کامران پاشاییفخری (1397). «بررسی مؤلفۀ زمان در اتوبوس شمیران براساس دیدگاه ژرار ژنت». متنپژوهی ادبی. س22. ش76. صص165ـ190.
ریمون ـ کنان، شلومیت (۱۳۸۷). روایت داستانی: بوطیقای معاصر. ترجمة ابوالفضل حری. تهران: نیلوفر.
شهبا، محمد و ماهرخ علیپناهلو (۱۳۹۶الف). «تحلیل زمان روایی در دو فیلم ‘دربارة الی’ و ‘گذشته’ از دیدگاه ژرار ژنت». دوفصلنامۀ روایتشناسی. س۱. ش۲. صص27ـ50.
ــــــــــــــــــــــــــــــ (۱۳۹۶ب). «زمان و شخصیت در فیلم جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی». دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی دانشگاه هنر. س۸. ش۱۵. صص73ـ88.
صافیپیرلوجه، حسین و مریم ساداتفیاضی (1387). «نگاهی گذرا به پیشینۀ نظریههای روایت». فصلنامۀ نقد ادبی. س1. ش2. صص145ـ170.
فروید، زیگموند (۱۳۸۹). تفسیر خواب. ترجمة شیوا رویگریان. تهران: نشر مرکز.
قاسمیپور، قدرت (۱۳۸۷). «زمان و روایت». فصلنامۀ نقد ادبی. س1. ش2. صص123ـ144.
قربانی مادوانی، زهره و سمیه آقابابایی (1397). «کاربست نظریۀ زمان روایت ژرار ژنت در مجموعهداستانهای لحظۀ صدق و به کی سلام کنم؟». دوفصلنامۀ روایتشناسی. س2. ش۴. صص181ـ212.
یعقوبی، رؤیا (۱۳۹۱). «روایتشناسی و تفاوت میان داستان و گفتمان براساس نظریات ژرار ژنت». پژوهشنامۀ فرهنگ و ادب. س8. ش۱۳. صص290ـ313.