ایکه موتو، تاکو (1391). تربیت اخلاقی در ژاپن: دلالتهایی برای مدارس آمریکا. ترجمۀ یحیی قائدی. تهران: مدرسه. ##پیگوت، ژولیت (1384). اساطیر ژاپن. تهران.اساطیر. ##توروپ، پ. (1390). «نشانهشناسی فرهنگی و فرهنگ» در مجموعهمقالات نشانهشناسی فرهنگی. ترجمۀ گروه مترجمان. گردآورنده و ویراستار فرزان سجودی. تهران: نشر علم. ##درپر، مریم (1396). «سبکشناسی نشانهمعنایی؛ سبک بوشی حضور در داستان کودکانة کلاغ سفید». مجلۀ جستارهای زبانی. د 8. ش 4. صص 27ـ46. ##سجودی، فرزان (1388). «درآمدی بر نشانهشناسی خوراک؛ بررسی نمونهای از گفتمان سینمایی» در مجموعهمقالات نشانهشناسی: نظریه و عمل. گردآورنده فرزان سجودی. تهران: نشر علم. ##شعیری، حمیدرضا (1385). «نشانههای تصویری از نوسان تا تکثیر». پژوهشنامۀ فرهنگستان هنر. ش 1. صص 33ـ45. ##شعیری، حمیدرضا 1386). «رابطۀ نشانهشناسی با پدیدارشناسی با نمونهای تحلیلی از گفتمان ادبی ـ هنری». فصلنامۀ ادبپژوهی زبان و ادبیات فارسی. ش 3. صص 18ـ25. ##شعیری، حمیدرضا (1391 الف). «تحلیل نشانه ـ معناشناختی خلسه در گفتمان ادبی». پژوهشهای ادبی. ش 36 و 37. صص 129ـ147. ##شعیری، حمیدرضا (1391 ب). «نوعشناسی مکان و نقش آن در تولید و تحدید معنا» در مجموعهمقالات هفتمین هماندیشی نشانهشناسی مکان. تهران: سخن. ##شعیری، حمیدرضا (1398). تجزیه و تحلیل نشانه ـ معناشناختی گفتمان. تهران: سمت. ##شعیری، حمیدرضا و ترانه وفایی (1388). «از نشانهشناسی ساختگرا تا نشانهمعناشناسی گفتمانی». فصلنامۀ نقد ادبی. ش 8. صص 28ـ35. ##عباسی، علی و هانیه یارمند (1390). «عبور از مربع معنایی به مربع تنشی: بررسی نشانهمعناشناختی ماهی سیاه کوچولو». پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. ش 3. صص 147ـ171. ##عرفانینیا، نرگس، راضیه احمدی و الهه ناسوتی (1397). «بررسی شیوههای روایتگری در آثار کلر ژوبرت براساس نظریۀ گریماس». مجلۀ پژوهشنامۀ اهورامزدا. د 11. ش 44. ص 7. ##عشریه، رحمان، سیدمحمد موسوی و مرتضی سازجینی (1396). «بررسی داستان کودکی حضرت موسی (ع)، برپایۀ الگوی روایی گریماس». مجلۀ معارف قرآنی. د 8. ش 31. صص 183ـ203. ##مقداری، صدیقهسادات، فهیمه تخمافشان، رحیم انصاریفر (1397). «تحلیل نشانهشناسی شخصیتهای فانتزی در ادبیات کودکان فارسی و انگلیسی». مجلۀ زبانشناسی و گویشهای خراسانی دانشگاه فردوسی مشهد. ش 15. صص 67ـ70. ##نبیلو، علیرضا (1393). «بررسی ساختار روایی داستان کودکان برمبنای نظریۀ گریماس». مجلۀ کاوشنامۀ زبان و ادبیات فارسی. د 14. ش 26. صص143ـ173. ##کتاب بخوانیم و بنویسم کلاس اول تا ششم مدارس ایران. ##کتاب زبان ژاپنی مدارس ژاپن. ##Abbasi, A., & Yarmand, H. (2011). “Passing the semantic square to the stress square: A study of the semantic sign of the little black fish” (in Farsi). Research in Comparative Language and Literature. No. 3. pp. 171-147. ##Ashrieh, R., Mousavi, S., & Sazjini, M. (2018). “A study of the childhood story of Prophet Moses (pbuh), based on the narrative pattern of Grimas” (in Farsi). Journal of Quranic Knowledge. Vol. 8. No. 31. pp. 203-183. ##Chauchat, H. (1994). Semiotics, the basics. London: Rotledge. ##Darper, M. (2018). “Semantic sign stylistics; Bushi style of appearing in the white crow story children” (in Farsi). Journal of Linguistic Research. Vol. 8. No. 4. pp. 46-27. ##Dubar, C. (1994). Unesocioligie. (empirique) de L id entite est-elle. ##Erfaniyania, N., Ahmadi, R., & Nasouti, E. (2019). “A Study of Narrative Methods in the Works of Claire Joubert Based on Grimas Theory” (in Farsi). Ahura Mazda Research Journal. Vol. 11. No. 44. p 7. ##Erikson, E. H. (1994). Identity and the life cycle. New York, W.W Norton & company. ##Greimas, A. J., & Courtes, J. (1972). Semantiquestructural: recherché de method. Larusse. ##Greimas, A. J., & Courtes, J. (1993). Sémiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Paris: Hachette. ## Ike Moto, T. (2012). Moral Education in Japan: Implications for American Schools (in Farsi). Yahya Ghaedi (Tr.). Tehran: Madrasa. ##Japanese language textbooks of Japanese schools. ##Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2006). Reading Images. London & New York: Routledge. ##Lacan, J. (1999). Ecrits 1. Paris: Seuil. ##Let's read and write books for the first to sixth grades of Iranian schools. ##Moghaddari, S., Tokhm Afshan, F., & Ansarifar, R. (2019). “Semiotic analysis of fantasy characters in Persian and English children's literature” (in Farsi). Journal of Khorasan Linguistics and Dialects, Ferdowsi University of Mashhad. No. 15. pp. 67-70. ##Nabilu, A. (2015). “Investigating the narrative structure of children's stories based on Grimas theory” (in Farsi). Journal of Persian Language and Literature of Kavoshnameh. Vol. 14. No. 26. pp. 173-143. ##Pigot, J. (2006). Japanese Mythology. ##Shairi, H. R., & Vafaee, T. (2009). “From structuralist semiotics to discourse semantics” (in Farsi). Literary Criticism. No. 8. pp. 28-35. ##Shairi, H. R. (2006). “Visual sign from oscillation to reproduction” (in Farsi). Journal of the Academy of Arts. No. 1. pp. 33-45. ## Shairi, H. R. (2007). “The Relationship between Semiotics and Phenomenology with Analytical Examples from Literary-Artistic Discourse” (in Farsi). Journal of Persian Language and Literature. No. 3. pp. 18-25. ##Shairi, H. R. (2012 a). “Sign-semantic analysis of ecstasy in literary discourse” (in Farsi). Literary Research. No. 36 & 37. pp. 129-137. ##Shairi, H. R. (2012 b). “Typology of place and its role in the valley of production and limitation of meaning” (in Farsi). In Collection of articles of the seventh semiotics symposium. Tehran: Sokhan Publications. ##Shairi, H. R. (2019). Semantic-semantic analysis of discourse (in Farsi). Tehran: Organization of Studies and Development. ##Sojodi, F. (2010). “An Introduction to Food Semiotics. A study of a sample of cinematic discourse” (in Farsi). In Semiotics: theory and practice. Collection of articles by Farzan Sojudi. Tehran: Elm Publishing. ##Troup, P. (2012). “Cultural Semiotics, culture” (in Farsi). In F. Sojudi (collector and editor). Cultural semiotics. Tehran: Nashre- Elm. ##