ال گورین، ویلفرد (1391). تحلیل نقد. ترجمۀ حسینی صالح. تهران: نیلوفر. ##احسانی، زهرا (1399). «تحلیل نظام روایی محافظهکاری و خطرپذیری: نظریة گفتمان خیزابی مطالعة موردی روایت همنوایی شبانة ارکستر چوبها اثر رضا قاسمی». دوفصلنامۀ روایتشناسی. ش7. ص 3. ##استروس، لوی (1392). اندیشههای لوی استروس. ترجمۀ نورالدین رحمانیان. تهران: پردیس دانش. ##اسلامی، مازیار (1395). بوطیقای گسست. تهران: نشر چشمه. ##اکو، امبرتو (1395). نظریۀ نشانهشناسی. ترجمۀ پیروز ایزدی. تهران: نشر ثالث. ## پناهپور، یکتا (1398). «بررسی روایتشناسی سکانسی از فیلم اعتراض کیمیایی با رویکرد پیکرهای به تحلیل انتقادی استعاره». دوفصلنامۀ روایتشناسی. ش 6. ص 102. ##توحیدلو، یگانه و حمیدرضا شعیری (1396). «تحلیل نشانه ـ معنا شناسی دروغ: لغزندگی نظام آیکونیک زبان در قصههای عامه». فصلنامۀ فرهنگ و ادبیات عامه. ش 12. ص 275. ##چندلر، دانیل (1394). مبانی نشانهشناسی. ترجمة مهدی پارسا. تهران: سورة مهر. ##حسینپور، سرکاریزی (1398). «تحلیل ساختار روایی و کنش گفتمان رمان سمفونی مردگان برپایۀ نظریۀ نشانه ـ معناشناسی گریماس». دوفصلنامۀ روایتشناسی. ش 6. ص 63. ##رضاییاصفهانی، محمدعلی (1383). سبکی نوین در تفسیر روایی. تهران: مقاله. ##ژنت، ژرار (1387). نقد زبانشناختی. ترجمۀ اللهشکر اسداللهی تجرق، بهمن نامورمطلق. تهران: سخن. ##سجودی، فرزان (1384). نشانهشناسی و ادبیات. تهران: فرهنگ کاوش. ##شعیری، حمیدرضا (1381). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت. ##شعیری، حمیدرضا (1392). تجزیه و تحلیل گفتمان. تهران: سمت. ##شعیری، حمیدرضا (1396). تجزیه و تحلیل نشانه ـ معناشناسی گفتمان. تهران: سمت. ##ضیمران، محمد (1392). گذار از جهان اسطوره به فلسفه. تهران: هرمس. ##عباسی، علی (1381). گونههای روایی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی. ##عباسی، علی (1393). روایتشناسی کاربردی.تهران: دانشگاه شهید بهشتی. ## عظیمی، شاپور (1391). معناسازی. تهران: فرهنگستان تهران.## عقیقی، سعید (1396). رازهای جدایی. تهران: روزنه. ##فرهادی، اصغر (1392). هفت فیلمنامه. تهران: نشر چشمه. ## فوستر، ادوارد مورگان (1927). جنبههای رمان. ترجمۀ ابراهیم یونسی. تهران: نگاه. ## گرمس، آلبر ژیراس ژولین (1398). نقصان معنا. ترجمۀ حمیدرضا شعیری. تهران: خاموش. ##لوته، یاکوب (1386). زمان روایی در فیلم. ترجمۀ علی عامری مهابادی. تهران: فارابی. ## محدثیکیلوایی، حسین و دریا فلسفی (1394). «تحلیل جامعهشناختی از آمادگی برای دروغگویی.» ویژهنامۀ پژوهشنامۀ زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. س 2. ش 1. ص 135. ##مهینخواه، زهرا (1377). راهنمای رویکردهای نقد ادبی. تهران: اطلاعات. ##میرصادقی، جمال (1385). عناصر داستان. تهران: سخن. ## میهندوست، اسماعیل (1398). رودررو با اصغر فرهادی. تهران: چترنگ. ##Abbasi, A. (2002). Narrative types (in Farsi). Tehran: Shahid Beheshti University. ##Abbasi, A. (2014). Applied narratology (in Farsi). Tehran: Shahid Beheshti University. ##Aghighi, S. (2017). Secrets of separation (in Farsi). Tehran: Rozaneh. ##Azimi, S. (2012). Meaning (in Farsi). Tehran: Tehran Academy. ##Chandler, D. (2015). Fundamentals of Semiotics. Translated by Mehdi Parsa (in Farsi). Tehran: Surah Mehr. ##Eco, U. (2015). Theory of semiotics (in Farsi). Translated by Pirooz Izadi. Tehran: Sales. ##Ehsani, Z. (2020). "Analysis of the narrative system of conservatism and risk-taking: Khizabi discourse theory A case study of the narrative of the night's orchestra by Reza Ghasemi" (in Farsi). Bi-Quarterly Journal of Narratology. No. 7. p. 3##El Gorin, W. (2012). Critical Analysis (in Farsi). Translated by Hosseini Saleh. Tehran: Niloufar. ##Farhad, A. (2013). Seven screenplays (in Farsi). Tehran: Cheshmeh. ##Foster, E. M. (1927). Aspects of the novel (in Farsi). Translated by Ebrahim Younesi. Tehran: Negah. ##Greimas, A. (2019). Lack of meaning (in Farsi). Translated by Hamid Reza Shaeiri. Tehran: Khamoosh. ##Genette, G. (2008). Linguistic criticism (in Farsi). Translated by Allah Shokr Asadollahi Tajrgh & Bahman Namvar Motlagh. Tehran: Sokhan. Hosseinpour, S. (2019). "Analysis of narrative structure and discourse action of the dead symphony based on the theory of signs - Grimas semantics" (in Farsi). Bi-Quarterly Journal of Narrative Studies, No. 6. p. 77. ##Islami, M. (2016). Poitika gast (in Farsi). Tehran: Cheshmeh. ##Lotte, Y. (2007). Narration time in the film (in Farsi). Translated by Ali Ameri Mahabadi. Tehran: Farabi. ##Mahinkhah, Z. (1988). A Guide to literary criticism approaches (in Farsi). Tehran: Information. ##Mihandoost, I. (2019). Face to face with Asghar Farhadi (in Farsi). Tehran: Chatrang. ##Mir Sadeghi, J. (2006). Story elements (in Farsi). Tehran: Sokhan Publications. ##Mohaddesi Kilavaei, H., & Falsafi, D. (2015). "Philosophical Sea Sociological Analysis of the Readiness for Lying" (in Farsi). Special Issue of the Journal of Women, Institute of Humanities and Cultural Studies. Vol. 2. No. 1. p. 135. ##Panahpour, Y. (2019). "Study of sequential narratology from the film of chemical protest with a sculptural approach to critical analysis of metaphor" (in Farsi). Bi-Quarterly Journal of Narratology. No. 6. p. 102##Rezaei, M. A. (2004). A new style in narrative interpretation (in Farsi). Tehran: Article. ##Shaeiri, H. R. (2002). Fundamentals of modern semantic (in Farsi). Tehran: Samt. ##Shaeiri, H. R (2013). Discourse analysis (in Farsi). Tehran: Samt. ##Shaeiri, H. R (2017). Analysis of signs - semantics of discourse (in Farsi). Tehran: Samt. ##Sojudi, F. (2005). Semiotics and literature (in Farsi). Tehran: Farhang Kavosh. ##Strauss, L. (2013). Levi Strauss Thoughts (in Farsi). Translated by Noureddin Rahmanian. Tehran: Pardis Danesh. ##Tohidlou, Y., & Shaeiri, H. R. (2017). "Sign Analysis - False Semantics: Slippery Iconic Language System in Folk Tales"(in Farsi). Quarterly Journal of Popular Culture and Literature. No. 12. p. 275.##Zimran, M . (2013). Transition from the world of myth to philosophy (in Farsi). Tehran: Hermes. ##