اسداللهی، خدابخش و محمدرضا شادمنامن (1396). «نوستالژی در دورههای کودکی و نوجوانی در اشعار شهریار». نشریۀ مطالعات شهریارپژوهی. ش 13. صص 465ـ482.## انوشه، حسن (1376). فرهنگهای ادبی فارسی، گزیدۀ اصطلاحات، مضامین و موضوعات ادب فارسی. ج 2. چ 2. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.## پاکتچی، احمد و دیگران (1396). «واکاوی نظریۀ فرهنگی ’سپهرنشانهای‘ یوری لوتمان و کاربست آن در زمینۀ تحلیل مناسبات میان دین و سینما». راهبرد فرهنگ. س 10. ش 39. صص 73ـ95.## پیجویی، علیاشرف (1399). «آینده در گذشته و بازنمایی امر نوستالژیک در ایران معاصر». پژوهشنامۀ علوم سیاسی. س 15. ش 3. صص 201ـ236.## توروپ، پ. (1390). «نشانهشناسی فرهنگی و فرهنگ» در فرزان سجودی (گردآورنده و ویراستار). نشانهشناسی فرهنگی (مجموعهمقالات) ترجمۀ گروه مترجمان. تهران: نشر علم.## ریکور، پل (1374). «حافظه، تاریخ، فراموشی». گفتگو. س 3 . ش 8. صص 47ـ60.## زرلکی، شهلا (1389). خلسۀ خاطرات. تهران: نیلوفر.## سجودی، فرزان (1388). «چالش در لایههای متن: مسجد امام اصفهان» در نشانهشناسی: نظریه و عمل (مجموعهمقالاتی از فرزان سجودی). تهران: نشر علم.## شعیری، حمیدرضا (1385). تجزیه و تحلیل نشانهمعناشناسی گفتمان. تهران: سمت.## شعیری، حمیدرضا (1394). «مقاومت، ممارست و مماشات گفتمانی، گفتمان و قلمروهای آن». مجلۀ جامعهشناسی ایران. د 16. ش 1. صص 110ـ128.## شعیری، حمیدرضا (1395). نشانهمعناشناسی ادبیات. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.## صادقی، معصومه (1399). «بررسی و تحلیل نوستالژی در اشعار فروغ فرخزاد». شفای دل. د 3. ش 6. صص 189ـ204.## کریمی، روحالله و دیگران (1399). «نوستالژی در شعر برزگری یکی از گونههای بختیاری». فرهنگ و ادبیات عامه. ج 8. ش 36. صص 281ـ311.## نجومیان، امیرعلی (1389). «تجربهی مهاجرت و پارادوکس همانندی و تفاوت» در نشانهشناسی فرهنگی. تهران: سخن.## محمدزاده، اکرم (1395). «اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر اضطراب اجتماعی». دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی). د 23. ش 2.## کتاب بخوانیم و بنویسم کلاسهای چهارم و پنجم مدارس ابتدایی ایران. 1398ـ1399.## Anoushe, H. (1997). Persian literary cultures, a selection of terms, themes and themes of Persian literature (in Farsi). Vol. 2. 2nd Ed. Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance.## Asadollahi, Kh., & Shadmanaman, M. (2019). "Nostalgia in childhood and adolescence in Shahriar's poems" (in Farsi). Shahriar Study Journal. N. 13.## Batcho, K. I. (1995). "Nostalgia: A psychological perspective. Perceptual and Motor Skills". American Psychological Association logo. Vol. 80. No. 1. pp. 131-143.## Caune, J. (1999). "La médiationculturelle: une construction du lien social". Les enjeux de l’informationet de la ommunication.## Coquet, J. C. (1997). "La Quête du Sens: La langue en Question". Presses Universitaires de France-PUF. p. 152.## De Fina, A. (2003). Identity in Narrative: A study of Immigrant Discourse. Vol. 2. John Benjamins Publishing.## Fontanille, J. (1995). "La base perceptive de la sémiotique". Degrés. Revue de synthèse à orientation sémiologiques.## Fontanille, J. (2015). "Médiation, communication, échange, énonciation: sémiose, oùes-tu?". Retrieved from the web: http://www.afsemio.fr.## Fontanille, J., & Zilberberg, C. (1998). Tension et Signification. Philosophy Et Language: MardagaBroché-5.## Garnier, J. (2012). "Identité narrative et internet: quel concept pour quelleréalité?". Recherches en Communication. Vol. 36. No. 36. pp. 149-164.## Greimas, A. J. (1987). De l’imperfection. Vol. 2. Editions Fanlac.## Greimas, A. J., & Courtes, J. (1993). Sémiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Paris: Hachette.## Husserl, E. (1974). "Kant and the Idea of Transcendental Philosophy". Southwestern Journal of Philosophy. Vol. 5. No. 3. pp. 9-56.## Karimi Hakkak, A. (2006). "Conférencelittéraire". Meskoob collection. S. USA: Kanoone Iranian.## Karimi, R., et al. (2019). "Nostalgia in Barzegari's poetry, one of the types of Bakhtiari" (in Farsi). Popular culture and literature. Vol. 8. No. 36. pp. 281-311.## Landowski, E. (1997). Présences de l’Autre: Essais de Socio-Sémiotique 2. Vol. 2. Presses universitaires de France.## Lotman, I. M. (1999). La Sémiosphère. Presses Univ. Limoges.## Lotman, Y. M. (1990). Universe of the Mind.A Semiotic Theory of Culture. London: IB Taurus.## Najoomian, A. (2009). "The experience of migration and the paradox of sameness and difference" (in Farsi). In Cultural Semiotics. Tehran: Sokhn.## Paktchi, A., et al. (2016). "Analyzing the cultural theory of Yuri Lutman's "semiospher" and its application in the field of analyzing the relationship between religion and cinema" (in Farsi). Culture Strategy. Vol. 10. No. 39.## Pijoyi, A. (2019). "The future in the past and the representation of the nostalgic in contemporary Iran" (in Farsi). Political Science Research. Vol. 15. No. 3.## Ricoeur, P. (1995). "Memory, History, Forgetting" (in Farsi). Dialogue. Vol. 8. No. 3. pp. 47-60.## Ricoeur, P. (2004). Memory, History, Forgetting. The University of Chicago Press.## Routledge, C., et al. (2013a). "Nostalgia as a resource for psychological health and well-being". Social and Personality Psychology Compass.## Routledge, C., et al. (2013b). "Finding meaning in the past: Nostalgia as an existential resource". In K. Markman, T. Proulx, & M. Lindberg (Eds.). The Psychology of Meaning (pp. 297-316). Washington, DC: American Psychological Association.## Sadeghi, M. (2019). "Investigation and analysis of nostalgia in Forough Farrokhzad's poems" (in Farsi). Healing of the Heart. Vol. 6. No. 3. pp. 189-204.## Sedikides, C., Wildschut, T., Arndt, J., & Routledge, C. D. (2006). "Affect and the self". In J. P. Forgas (Ed.). Affect in social thinking and behavior: Frontiers in social psychology (pp. 197-215). New York, NY: Psychology Press.## Shairi, H. R. (2005). Analysis of the sign-semantics of the discourse (in Farsi). Tehran: SAMT## Shairi, H. R. (2015). "Resistance, practice and appeasement of discourse, discourse and its territories" (in Farsi). Iranian Journal of Sociology. Vol. 1. No. 16. pp. 110-128.## Shairi, H. R. (2016). Sign-semantics of literature (in Farsi). Tehran: Tarbiat Modares University.## Sojodi, F. (2008). "The challenge in the layers of the text: Imam Mosque of Isfahan" (in Farsi). Semiotics: theory and practice (a collection of articles by Farzan Sejoudi). Tehran: Science.## Torup, P. (2010). "Cultural semiotics and culture" (in Farsi). In F. Sejoudi (collector and editor). Cultural Semiotics (collection of articles, translated by the group of translators). Tehran: Science.## Young, Robert J.C. (2000). "Deconstruction and the Postcolonial". In Deconstructions. Nicholas Royel (Ed.). Houndmills: Palgrave.## Zarleki, Sh. (2010). The ecstasy of memories (in Farsi). Tehran: Nilofar.## Zilberberg, C. (2012). La Structure Tensive: suivi de Note Sur la Structure des Paradigmeset de Sur la Dualité de la Poétique. Presses Universitaires de Liège.##