توکلی شاندیز، ابوالفضل. (۱۳۹۵). «مهمترین رویکردها به تعریف روایت و عناصر آن با نگاهی میانرشتهای». فصلنامۀ نقد ادبی. س ۹. ش ۳۶. صص 41ـ71.## تیلور، چارلز و فرهنگ رجایی (۱۳۹۷). زندگی فضیلتمند در عصر سکولار. ترجمه و گردآوری فرهنگ رجایی. تهران: آگاه.## راغب، محمد (۱۳۹۳). «تحلیل داستان کوتاه درخت اثر گلی ترقی از دیدگاه روایتشناسی بلاغی». نشریۀ ادب فارسی. س ۴. ش ۱. صص 113ـ132.## روی، ارونداتی (۱۳۸۷). خدای چیزهای کوچک. ترجمۀ گیتا گرگانی. تهران: علم.## روی، ارونداتی (۱۳۹۹). «پاندمی دروازهای است که دو دنیا را از هم جدا میکند». ترجمۀ محمد ملاعباسی. ترجمان. در: https://tarjomaan.com/neveshtar/9698/## شادی، حیدر (۱۳۸۳). «آرا و افکار چارلز تیلور در فلسفۀ اخلاق». نامۀ فرهنگ. ش۵۳. صص 76ـ91.## شعیری، حمیدرضا (۱۳۹۲). نشانه ـ معناشناسی دیداری: نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.## شعیری، حمیدرضا و دینا آریانا (۱۳۹۰). «چگونگی تداوم معنا در چهل نامة کوتاه به همسرم از نادر ابراهیمی». فصلنامة نقد ادبی. س 4 . ش 14. صص 161ـ185.## فولادی، فاطمه، فردوس آقاگلزاده و ارسلان گلفام (۱۴۰۰). «بازنمایی شیوة روایتپردازی رمان پسامدرن براساس انگارة زبانشناختی ـ ادبی سیمپسون: مطالعة موردی رمان شب ممکن». دوفصلنامۀ روایتشناسی. س ۵. ش ۹. صص 335ـ360.## فیلان، جیمز (۱۳۹۲). «بلاغت/ اخلاق». ترجمۀ محمد راغب. کتاب ماه ادبیات. ش ۷۳. اردیبهشت. صص 10ـ16.## هرمن، دیوید (۱۳۹۵). عناصر بنیادین در نظریههای روایت. ترجمۀ حسین صافی پیرلوجه. تهران: نشر نی.## یان، مانفرد (۱۳۹۷). روایتشناسی: مبانی نظریۀ روایت. ترجمۀ محمد راغب. تهران: ققنوس.## Achebe, Ch. (1964). “The Role of the Writer in a New Nation” in G. D. Killam (Ed.). African Writers on African Writing (pp. 12-17). London: Heinemann.## Baneth-Nouailhetas, E. (2008). “Committed Writing, Committed Writer?” in Ranjan Ghosh & Antonia Navarro-Tejero (Eds.). Globalizing Dissent: Essays on Arundhati Roy (pp. 93-104). London: Routledge.## Benoit, M. (2013). “Circular time: A Study of Narrative Techniques in Arundhati Roy's The God of Small Things”. World Literature Written in English. Vol. 38. No.1. pp. 98-106.## Bose, B. (1998). “In Desire and in Death: Eroticism as Politics in Arundhati Roy's The God of Small Things”. ARTEL: A Review of International English Literature. Vol. 29. No. 2. pp. 59-72.## Dumitrescu, A. (2010). “Intimations of Metamodernism: Innocence and Experience in Arundhati Roy's The God of Small Things” in Pauline Dodgson-Katiyo & Gina Wisker (Eds.). Rites of Passage in Postcolonial Women's Writing (pp. 66-149). Amsterdam: Rodopi.## Eshelman, R. (2008). Performatism, or the End of Postmodernism. New York: The Davies Group Publishers.## Fouladi, F., Aghagolzadeh, F., & Golfam, A. (2021). “The representation of narratorial mode of postmodern novels according to Simpson's linguistic-literary model: a case study of ‘The Possible Night’” (in Farsi). Journal of Narrative Studies. Vol. 5. No. 9. pp. 335-360.## Ghosh, R., & Navarro-Tejero, A. (2008). Globalizing Dissent: Essays on Arundhati Roy. London: Routledge.## Herman, D. (2016). Basic elements of narrative (in Farsi). H. Safi Pirloje (Tr.). Tehran: Ney Publication.## Jahn, M. (2018). Narratology: A guide to the theory of narrative (in Farsi). M. Ragheb (Tr.). Tehran: Ghoghnoos.## Lande, D. R. (2011). Narrative Ethics, Narrative Aesthetics: Functions, Characters, and Effects. MA thesis. University of Oslo.## Phelan, J. (2001). “Why Narrators Can Be Focalizers–and Why It Matters”. in Willie Van Perr and Seymour Chatman (Eds.). New Perspectives on Narrative Perspective (pp. 51-64). Albany: State U of New York.## Phelan, J. (2005a). Living to Tell about It: A Rhetoric and Ethics of Character Narration. Ithaca: Cornell UP.## Phelan, J. (2005b). “Narrative Judgments and the Rhetorical Theory of Narrative: Ian McEwan's Antonement” in James Phelan and Peter J. Rabinowitz (Eds.). A Companion to Narrative Theory (pp. 322-336). Malden: Blackwell.## Phelan, J. (2013). “Rhetoric/ethics” (in Farsi). M. Ragheb (Tr.) Ketabe- Mahe- Adabyat. No. 73. pp. 10-16.## Phelan, J., & Rabinowitz, P. (2013). “Twain, Huck, Jim and US: The Ethics of Progression in Huckleberry Finn”. in Jakob Lothe and Jeremy Hawthorn (Eds.). Narrative Ethics (pp. 153-166). Amsterdam: Rodopi.## Ragheb, M. (2014). “Analysis of ‘Tree’, a short story by Goli Taraghi, through the rhetorical narrative approach” (in Farsi). Persian Literature. Vol. 4. No. 1. pp. 113-132.## Roy, A. (1999). The Greater Common Good. Bombay: India Book Distributors.## Roy, A. (2004). The Ordinary Person’s Guide to Empire. Cambridge: South End Press.## Roy, A. (2008). The god of small things (in Farsi). G. Garakani (Tr.). Tehran: Elm Publication.## Roy, A. (2020). “The pandemic is a portal” (in Farsi). Tarjoman. M. Molla Abbasi (Tr.). at: https://tarjomaan.com/neveshtar/9698/## Ryan, M. (2019). Marxism and Deconstruction: A Critical Articulation. Maryland: John Hopkins UP.## Shadi, H. (2004). “Charles Taylor's ethics” (in Farsi). Name-ye Farhang. Vol. 14. No. 53. pp. 76-91.## Shairi, H. R. (2012). Visual semiotics. (in Farsi). Tehran: Sokhan.## Shairi, H. R., & Areyana, D. (2011). “A survey of continuity of signification in forthy short letters to my wife, by Nader Ebrahimi” (in Farsi). Literary Criticism. Vol. 14. No. 4. pp. 161-185.## Stump, J. L. (2002). Narrative Space and Place: Identity on the Move. MA Thesis. University of Alaska Anchorage.## Tavakoli Shandiz, A. (2017). “The most important approaches to the definition of narrative and its elements from interdisciplinary viewpoint” (in Farsi). Literary Criticism. Vol. 9. No. 36. pp. 41-71.## Taylor, Ch. (1989). Sources of the Self: The Making of Modern Identity. Cambridge: Harvard UP.## Taylor, Ch. (1991). Ethics of Authenticity. Massachusetts: Harvard UP.## Taylor, Ch. (1994). “The Politics of Recognition” in Charles Taylor et al. (Eds.). Multiculturalism (pp. 25-37). Princeton: Princeton UP.## Taylor, Ch. (2018). A life of virtue in the age of secularity (in Farsi). F. Rajaee (Tr.) Tehran: Agah.##