قرآن کریم.## آژند، یعقوب (1375). «دربارة ادبیات داستانی: فرهنگ اصطلاحات ادبیات داستانی». ماهنامة ادبیات داستانی. س 4. ش 39. صص 26ـ34.## آقاحسینی، حسین و سمانه زراعتی (1389). «بررسی تطبیقی داستان حضرت ابراهیم در متون تفسیری و عرفانی (تا قرن هفتم هجری)». الهیات تطبیقی. س 1. ش 2. صص 41ـ64.## پورنداف حقی، شیوا و دیگران (1394). «زاویۀ دید در سه داستان کوتاه از بیژن نجدی». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. ش 39. صص 127ـ152.## تقوی، هدیه (1399). «کنش گفتمانی حضرت ابراهیم (ع) با مخالفان در قرآن کریم براساس طبقهبندی کنشهای گفتاری سرل». تحقیقات علوم قرآن و حدیث. س 17. ش 2. صص 1ـ31.## جلالی طحان، زهرا و شهلا خلیلاللهی (1395). «نشانه ـ معناشناسی زاویههای دید در داستان ’صلح‘ براساس نظریة ژاک فونتنی». جستارهای زبانی. س 7. ش 1. صص 1ـ16.## حسنپور دهنوی، ارسلان، گیتی تاکی و صاحبعلی اکبری (1397). «بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما ـ دیالکتیک». جستارهای زبانی. د 9. ش 6. صص 241ـ265.## داوودیمقدم، فریده (1392). «بازنمایی انسجام در داستان حضرت ابراهیم (ع) براساس تحلیل نشانه ـ معناشناسی گفتمانی» در هفتمین همایش پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی. صص 760ـ772.## رفعتخواه، فاطمه و مهیار علویمقدم (1399). «تحلیل نشانه ـ معناشناسیِ زاویة دید در منظومة عاشقانۀ ورقه و گلشاه عیوقی براساس الگوی ژاک فونتنی». پژوهشنامۀ ادب غنایی. س 18. ش 34. صص 143ـ164.## روشنفکر، کبری، زینب جرونده و افشین جرونده (1398). «بررسی داستان بتشکنی و در آتش افکنده شدن حضرت ابراهیم برپایة الگوی روایی گریماس». مطالعات سبکشناختی قرآن کریم. س 3. ش 1. صص 11ـ31.## شعیری، حمیدرضا (1395). تجزیه تحلیل نشانه معناشناختی گفتمان. چ 5. سمت: تهران.## شعیری، حمیدرضا و ترانه وفایی (1388). ققنوس راهی به نشانه ـ معناشناسی سیال. تهران: علمی و فرهنگی.## شیخ صدوق، محمدبنعلى (ابنبابویه) (1362). الخصال. محقق علیاکبر غفارى. ج 2. قم: جامعۀ مدرسین.## طاهرینیا، علیباقر و دریانورد مریم (1393). «تحلیل ساختار عنصر گفتگو در داستان حضرت ابراهیم در قرآن کریم». پژوهشهای قرآنی در ادبیات. س 1. ش 2. صص 27ـ51.## طباطبایی، محمدحسین (بیتا). المیزان فی تفسیر القرآن. المجلد 7. منشورات: اسماعیلیان.## علوی، فاطمه و دیگران (1394). «سبکشناسی انتقادی زاویة دید در داستان کوتاه ’مردی که برنگشت‘». نشریۀ ادب و زبان (نثرپژوهی ادب فارسی). س 18. ش 38. صص 265ـ289.## علیزاده منامن، عیسی و دیگران (1399). «بررسی ساختار داستان حضرت ابراهیم و لوط در قرآن کریم و عهد عتیق براساس الگوی سیمپسون». پژوهشهای علم و دین. س 11 ش 2. صص 107ـ128.## عمادزاده، حسین (1383). تاریخ انبیاء ازآدم تا خاتم و قصص قرآن. چاپ 2. تهران: اسلام.## محمودی بختیاری، بهروز و ساغر منشی (1397). «دیالوگ دراماتیک در قرآن کریم در چارچوب نظریۀ گفتمانی: بررسی موردی رخداد گفتاری حضور فرشتگان در منزل حضرت ابراهیم (ع)». پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. د 8. ش 2. صص 369ـ387.## ملکلو، صدیقه و دیگران (1397). «تحلیل انتقادی دیدگاه برخی خاورشناسان دربارة تفاوت چهرة ابراهیم و اسماعیل در سور مکی و مدنی». مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی. س 2. ش 1. صص 97ـ118.## میرصادقی، جمال (1391). زاویة دید در داستان. تهران: سخن.## نصیری، روحاله، مهدی مطیع و مهناز امیری (1399). «بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمانی داستان ابراهیم؛ با رویکرد نشانه ـ معناشناختی». جستارهای زبانی. د 11. ش 2. صص 177ـ203.## Holy Quran.## Aghahosseini, H., & Zeraati, S. (2010). “The Abraham Story in Comparison to the Mystical and Hermeneutic Persian Texts up to the Tenth Century, a Comparative Study” (in Farsi). Comparative Theology. Vol. 1. No. 2. pp. 41-64.## Alavi, F. et al. (2016). “Critical Stylistics of Point of View in the Short Story ‘The Man Who…’” (in Farsi). Journal of Prose Studies in Persian Literature. Vol. 18. No. 38. pp. 265-289.## Alizadeh, I. et al. (2020). “A study of the structure of the story of Abraham and Lot in the Holy Quran and the Old Testament based on Simpson's model” (in Farsi). Science and Religion Research. Vol. 11. No. 2. pp. 107-128.## Azhand, Y. (1996). “About Fiction: A Dictionary of Fiction Terms” (in Farsi). Fiction Literature. Vol. 4. No. 39. pp. 26-34.## Davoudi Moghadam, F. (2014). “Representation of coherence in the story of Abraham based on Analysis of Discourse Semiotic” (in Farsi) in 7th Persian Language and Literature Research Conference. pp. 760-772.## Emadzadeh, H. (2004). History of the Prophets (in Farsi). Tehran: Islam.## Hassanpour Dehnavi, A., Taki, G., & Akbari, S. (2019) “Analysis of Abraha’'s Debates in the Holy Quran Based on Pragma-Dialectic Approach” (in Farsi). Language Related Research. Vol. 9. No. 6. pp. 241-265.## Jalali Tahan, Z., & Khalilollahi, S. (2016). “Semiotique point of view in the story of "peace" According to Jacques Fontanille” (in Farsi). Language Related Research. Vol. 7. No. 1. pp. 1-16.## Mahmoodi Bakhtyari, B., & Maneshi, S. (2018). “Dramatic Dialogue in Holy Quran Based on discourse theory” (in Farsi). Journal of Foreign Language Research. Vol. 2. No. 8. pp. 369-387.## Maleklou, S. et al. (2018). “Critical Analysis of the Viewpoint of Some Orientalists on the Difference between the figure of Abraham and Ishmael in Meccan and Medinan chapters” (in Farsi). Quranic Studies and Islamic Culture. Vol. 2. No. 1. pp. 97-118.## Mirsadeghi, J. (2012). Point of view in the story (in Farsi). Tehran: Sokhan.## Nasiri, R. A., Moti, M., & Amiri, M. (2020). “Reconstructing Affective Meanings in the Axiological Discursive Process of Abraham's Quranic Story: A Semiotic Approach” (in Farsi). Language Related Research. Vol. 11. No. 2. pp. 177-203.## Poornaddaf Haghi, Sh. Et al. (2016). “Point of View in Three stories in ‘Bizhan Najdi’” (in Farsi). Persian Language and Literature Research. Vol. 13. No. 39. pp. 127-152.## Rafatkhah, F., & Alavi Moghadam, M. (2020). “Analysis of sign-semantics ‘point of view’ in romantic poem of Ayyuqi’s Vargheh va Golshah Base on Jacques Fontaine’s Patter” (in Farsi). Journal of Lyrical Literature Researches. Vol. 18. No. 34. pp. 143-164.## Roshanfekr, K., Jervandeh, Z., & Jervandeh, A. (1999). “A Review of the story of breaking idol and thrown into the fire of Hazrat Ibrahim based on the Grimas narrative patter” (in Farsi). Stylistic Studies of the Holy Quran. Vol. 3. No. 1. pp. 11-31.## Shairi, H. R. (2016). Analysis of Semiotics of Discourse (in Farsi). Tehran: SAMT.## Shairi, H. R., & Vafaei, T. (2010). A Path to the Dynamic Semiotics, a Case Study on the Nim’'s Poem: Qoqnous. Tehran: `Elmi va Farhangui.## Sheikh Sadooq, M. (1982). Al-Khisal (in Arabic). Qom: Jameeh Modarresin.## Tabatabaei, S. M. H. (no data). Al-Mizan fi tafsir al-Quran (in Arabic). Tehran: Esmaeilian.## Taheri Nia, A. B., & Daryanavard, M. (2014). “The Analysis of the Element of Dialogue in the Story of Prophet Ibrahim in the Holy Koran” (in Farsi). Journal of Quranic Studies in Literature. Vol. 1. No. 2. pp. 51-27.##