بابکمعین، مرتضی (1396). ابعاد گمشدۀ معنا در نشانهشناسی روایی کلاسیک. نظام معنایی تطبیق یا رقص در تعامل. تهران: علمی و فرهنگی.## حسنلی، کاووس و زیبا قلاوندی (1388). «بررسی تکنیکهای روایی در رمان شازدهاحتجاب هوشنگ گلشیری». ادبپژوهی. پژوهشگاه علوم انسانی. ش 78. صص 7ـ25.## دزفولیان، کاظم و فؤاد مولودی (1389). «بررسی و تحلیل دو مؤلفۀ صدای راوی و کانونیشدگی در شازدهاحتجاب». دوفصلنامۀ زبان و ادبیات فارسی. ش 69. صص 7ـ28.## سیدان، مریم (1387). «تحلیل و بررسی شازدهاحتجاب گلشیری با دیدگاه ساختگرایانه». فصلنامۀ نقد ادبی. ش 4. صص 7ـ11.## شعیری، حمیدرضا (1388). «از نشانهشناسی ساختگرا تا نشانهمعناشناسی گفتمانی». فصلنامۀ نقد ادبی، ش 8. صص 33ـ51.## شعیری، حمیدرضا (1395). نشانه معناشناسی ادبیات. تهران: مرکز نشر آثار علمی دانشگاه تربیت مدرس.## شعیری، حمیدرضا و فهیمه حیدری (1398). «ترسیم نشانه ـ جغرافیایی گفتمان رند در اشعار حافظ». مجلۀ حافظپژوهی. س 22. ش 22 (دورۀ جدید، ش 1). صص 73ـ92.## قویمی، مهوش (1387). «بوف کور و شازد احتجاب: دو رمان سوررئالیست». پژوهشنامۀ علوم انسانی. ش 57. صص 317ـ334.## گلشیری، هوشنگ (1384). شازدهاحتجاب. چ 14. تهران: نیلوفر.## Bakhtine, M. (1970). La poétique du Dostoïevski. Paris: Seuil.## Babak Moin, M. (2016). The missing dimensions of meaning in classical narrative semioticsSemantic system of adaptation or dance in interaction (in Farsi). Tehran: Scientific and Cultural Publications.## Benveniste, E. (1966). Problème de linguistique générale, t.1. Paris: Gallimard.## Bertrand, D. (2000). Précis de sémiotique littéraire. Paris: Nathan.## Bertrand, D. (2011). Une sémiotique du sujet. Acte du colloque en hommage à Ivan Darrault-Harris, présenté par Didier Tsala Effa. Limoges: Lambert-Lucas.## Coquet, J-C. (1984). Le Discours et son sujet. Paris: Klincksieck.## Geninasca, J. (1997). La parole littéraire. Paris : PUF.## Greimas, A. J. (1983). Du sens II. Essais sémiotiques. Paris: Seuil.## Gulshiri, H. (2005). Shazdeh Ehtjab (in Farsi). 14th Ed. Tehran: Nilofar Publications.## Hasanli, K., & Qalavandi, Z. (2009). “Examination of Narrative Techniques in Hoshang Golshiri's novel Shazdeh Ehtjab” (in Farsi). Literature Research. Humanities Research Institute. No. 78. pp. 7-25.## Qoimi, M. (2007). “The blind owl and the secretive prince: two surrealist novels"”. Journal of humanities. No. 57. pp. 317-334.## Shairi, H. R., & Heydari, F. (2018). “Describing the symbolic-geographical discourse of Rand in Hafez's poems” (in Farsi). Hafez Pazhuhi Magazine.Vol. 22. No. 22. pp. 73-92.## Shairi, H. R. (2009). “From Constructivist Semiotics to Discourse Semiotics” (in Farsi). Specialized Quarterly of Literary Criticism. No. 8. pp. 51-33.## Shairi, H. R. (2015). Semantic sign of literature (in Farsi). Tehran: Tarbiat Modares University Scientific Works Publishing Center.## Sidan, M. (2007). “Analysis and investigation of Golshiri's Shazdeh Ehtajab with a constructivist perspective” (in Farsi). Literary Criticism Magazine. No. 4. pp. 7-11.##