ابوت، اچ. پ. (1397). سواد روایت. ترجمۀ ر. پورآذر و ن. م. اشراقی. تهران: اطراف.##اتکینسون، ر. ل.، اتکینسون، ر. س.، اسمیت، ا. د.، بم، س.، و هوکسما. (1385). متن کامل زمینۀ روانشناسی هیلگارد. ترجمۀ م.ن. براهنی و همکاران. تهران: رشد.##برک، ل. ی. (1386). روانشناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی). ترجمۀ سیدمحمدی. ج 2. تهران: ارسباران.##برگر، پ. ل. و کولمال، ت. (1375). ساخت اجتماعی واقعیت (رسالهای در جامعهشناسی شناخت). ترجمۀ ف. مجیدی. تهران: علمی و فرهنگی.##بیابانگرد، ا. (1389). روانشناسی نوجوان. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.##تامس، ب. (1400). روایت: مفاهیم بنیادی و روشهای تحلیل. ترجمۀ ح. پاینده. تهران: نیلوفر##حسنزاده، ف. (1389). هستی. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.##حسینی، و.، صنعتجو، ا.، شریف، ع. و امینیزدی، ا. (1397). تحلیل محتوای داستانهای نوجوان از حیث ابعاد هویتیابی بر پایۀ نظریات اریکسون، مارسیا و بزرونسکی. مجلۀ تعامل انسان و اطلاعات. ج5، 1، 83- 93.##حسینی، و.، صنعتجو، ا.، شریف، ع.، و امینیزدی، ا. (1398). واکاوی انواع هویت در داستانهای نوجوان براساس نظریۀ روانی ـ اجتماعی اریکسون. مجلۀ تحقیقات کتابداران و اطلاعرسانی دانشگاهی، 2، 13-32.##جیدان، ر. (1385). نقد اجتماعی پستمدرنیته، بحران هویت. ترجمۀ ص. نجفی. تهران: شیرازه.##رنجبر، م.، شارودی، ح.، و اصلاحی، س. (1398). فرایند تحول در رمان هستی. دوفصلنامۀ علمیپژوهشی ادبیات کودک دانشگاه شیراز، 2، 41-56.##شولتز، د. پ.، و شولتز، س. ا. (1386). نظریههای شخصیت. ترجمۀ سیدمحمدی. ویراست هشتم. تهران: نشر ویرایش.##کبلی، پ.، و یان، م. (1400). نقد ادبی با رویکرد روایتشناسی. ترجمۀ ح. پاینده. تهران: نیلوفر.##کوری، گ. (1395). روایتها و راوی. ترجمۀ م. شهبا. تهران: مینوی خرد.##محرمی، ر.، حاجلو، ن.، شجاعیماسوله، م. (1390). تحلیل روانشناختی شخصیتهای داستانی هوشنگ مرادی کرمانی براساس نظریۀ اریکسون. ادبپژوهی، 15، 121-140.##میرعلائیامین، ز.، رضایی، ح.، کاوه، م. (1397). بازنمایی انواع بلوغ در رمان نوجوان عقربهای کشتی بمبک. اورمزد، 45، 4-25.##Abbott, H. P. (2018). The Cambridge introduction to narrative [Narrative literacy] (R. Pourazar & M. Eshraqi, Trans.). Atraf. [in Persian]##Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2006). Hilgard's introduction to psychology (M. Barahani et. al. Trans.). Roshd. [in Persian]##Berger, P. L., & Luckmann, T. (1996). The social construction of reality: A treatise in the sociology of knowledge (F. Majidi, Trans.). Elmi va Farhangi. [in Persian].##Berk, L. E. (2007). Development through the lifespan [Psychology of growth: From adolescence to the end of life] (Y. Seyed-Mohammadi, Trans.). Arasbaran. [in Persian]##Berzonsky, M. D. (1989). Identity Style: Conceptualization and Measurement. Journal of Adolescence Research, 4, 268-282.##Berzonsky, M. D. (1989). Identity style: Conceptualization and measurement. Journal of Adolescence Research, 4, 268-282.##Berzonsky, M. D. (1992). Identity Style and Coping Strategies. Journal of Personality, 60, 771-788.##Berzonsky, M. D. (1992). Identity style and coping strategies. Journal of Personality, 60, 771-788.##Berzonsky, M. D., & Niemeyer, G. J. (1994). Ego identity status and identity processing orientation: The moderating role of commitment. Journal of Research in Personality, 28, 425-435.##Berzonsky, M. D., & Niemeyer, G. J. (1994). Ego identity status and identity processing orientation: The moderating role of commitment. Journal of Research in Personality, 28, 425-435.##Berzonsky, M. D., & Sullivan, C. (1992). Social-Cognitive Aspects of Identity Style: Need for Cognition, Experiential Openness, and Introspection. Journal of Adolescent Research, 7, 140- 155.##Biabangard, A. (2010). Adolescent psychology. Office for the Publication of Islamic Culture. [in Persian].##Colbey, P., et al. (2021). Literary criticism from a narratological approach (H. Payandeh, Trans. and Ed.). Niloofar. [in Persian]##Currie, G. (2016). Narratives and narrator (M. Shahba, Trans.). Minooye Kherad. [in Persian]##Dunn, R. G. (2006). Identity crises: A social critique of Postmodernity (S. Najafi, Trans.). Shirazeh. [in Persian]##Hasanzadeh, F. (2010). Hasti. Institute for the Intellectual Development of Children and Adolescents.##Hoseini, V., San’atjoo, A., Sharif, A. & Amin-Yazdi, A. (2018). Content analysis of adolescent stories from the perspective of identity formation based on Erikson’s, Marcia’s and Berzonsky’s theories. Human Information Interaction, 5, 1, 83-93.##Hoseini, V., San’atjoo, A., Sharif, A. & Amin-Yazdi, A. (2019). Analysis of different types of identity in adolescent stories based on Eriksons’s psychosocial theory. Academic Librarianship and Information Research, 2, 13-32.##Jacobson, J. (1998). Islam in Transition: Religion and Identity among British Pakistani Youth. London: Routledge.##Miralaei-Amin, Z., Rezaei, H. & Kaveh, M. (2018). Representation of different types of maturity in the adolescent novel Scorpions of Bambak Ship. Ourmozd, 45, 4-25. [in Persian]##Moharrami, R., Hajloo, N. & Shojaei-Masouleh, M. (2011). Psychological analysis of characters in Hooshang Moradi Kermani’s stories based on Erikson’s theories. Adab-Pazhuhi, 15, 121-140. [in Persian]##Rajnbar, M., Sharoodi H & Eslahi, S. (2019). The process of transformation in the novel Hasti. Journal of Children’s Literature Studies, 2, 41-56.##Schultz, D. P., & Schultz, S. A. (2007). Theories of personality (Y. Seyed-Mohammadi, Trans.). Virayesh. [in Persian]##Streitmatter, J. (1993). Identity status and identity Style: a replication study. Journal of Adolescence, 16, 211-215.##Streitmatter, J. (1993). Identity status and identity style: A replication study. Journal of Adolescence, 16, 211-215.##Thomas, B. (2021). Narrative: The basics (H. Payandeh, Trans.). Niloofar. [in Persian]##Woodward, K. (ed.) (1997). Questioning Identity. London: Routlege.##