آیتی، ا. (1392). بررسی نشانه ـ معناشناسی گفتمان در شعر پیدار چوپان نیما یوشیج. جستارهای ادبی، 180، 105-124.##بامشکی، س. (1395). جهانهای موازی و معنیشناسی روایت. نقد ادبی، 34، 91-118.##بیاتفر، ف.، و اسپرهم، د. (1399). تحلیل نظامهای گفتمانی پیر چنگی. متنپژوهی ادبی، 84، 7-32.##خراسانی، ف.، غلامحسینزاده، غ.، و شعیری، ح.ر. (1394). بررسی نظام گفتمانی شوشی در داستان سیاوش. پژوهشهای ادبی، 48، 35-54.##سجودی، ف. (1384). نشانهشناسی و ادبیات. تهران: فرهنگ کاوش.##شعیری، ح.ر. (1381). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.##شعیری، ح.ر. (1386). بررسی انواع نظامهای گفتمانی از دیدگاه نشانه ـ معناشناسی. هفتمین همایش زبانشناسی ایران. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، صص. 106-119.##شعیری، ح.ر. (1392). تجزیه و تحلیل نشانه ـ معناشناختی گفتمان. تهران: سمت.##شعیری، ح.ر. (1395). نشانه ـ معناشناسی ادبیات: نظریه و روش تحلیل گفتمان ادبی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.##شعیری، ح.ر.، و وفایی، ت. (1388). راهی به نشانه ـ معناشناسی سیّال. تهران: علمی و فرهنگی.##عباسی ، ع. (1395). نشانه ـ معناشناسی مکتب پاریس: جایگزینی نظریۀ مدلیتهها بر نظریۀ کنشگران: نظریه و عمل. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.##عباسی ، ع. (1383). کارکرد روایی ـ معنایی نشانهها در تابلو قربانی کردن حضرت ابراهیم. مجموعه مقالات اولین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر، صص. 205-226.##گرمس، آ.ژ. (1389). نقصان معنا. ترجمه و شرح ح.ر. شعیری. تهران: علم.##معین، م. ب. (1394). معنا بهمثابه تجربۀ زیسته؛ گذر از نشانهشناسی کلاسیک به نشانهشناسی با دورنمای پدیدارشناختی. با مقدمه: ا. لاندوفسکی. تهران: سخن.##موراکامی، ه. (1396). 1Q84. ترجمۀ م. غبرایی. تهران: کتابسرای نیک.##Abbassi, A. (2014). Narrative – Semantic Application of signs of Aloraham’s. Farhangstan Honar, 205-226##Abbassi, A. (2016). Semiotics Parisschool: The replacement of modality Theary over Agents Theory: Theory and Act. Tehran: Shahid Beheshti University.##Akrami, A. (2013). Study Semiotic deiscaurse on Paidar Choupandy N.Yushij. Tastarhay Abdi issue, 180, 105-124##Bamshki, S. (2016). Parallel worlls asnd semantics of Narration. Naqd Ababi, yeara issue, 34, 91-118.##Bayatfar, F., & Sperhem, D. (2020). Discowrse Analysis of Pir-e-Changyi. Matn Pazhuhi Adabi, 24th, issue 84, 7-32.##Gremais, A.J. (2010). Lack of Mearning. Translated by Hamidreza Shaieri. Tehran: Elm ##Khorasani, F. (2015). Stindy of modality in Syavash story. Pazhuheshay Adabi, 48, 35. ##Moein, M.B. (2015). Meanin As an exsting experience from Classic Semiatics to phenomenological Semiotics. Introductions By Eric Landovski. Tehran: sokhan.##Morakami, H. (2017). 1Q84. Translated Me. Qabraee. Tehran: Ketabsaray Nik.##Shaieri, H.R. (2002). Basis of New semantics. Tehran: Samt##Shaieri, H.R. (2007). Study of Discours Regimes on Semio logy Approach. 7th Conference Liguistics, Iran, Tehran. Alameh Tabatabaee University, 106-114.##Shaieri, H.R. (2013). Discourse Analysis of semantics. Semiotics 3rd edition. Tehran: Samt##Shaieri, H.R. (2016). Semitics Litrature: Litrature Analysis Theary. Tehran: Tarbiat Modarres University. ##Shaieri, H.R., & Vafaee, T. (2009). An approach to Semiotics. Tehran: Elami, Farhangi.##Sohoudi, F. (2005). Semiology and Litraturi. Tehran: Farhang kavoush.##