اسماعیلیپور، م. (1397). تحلیل روایتهای مختلف تیپ 707 (سه فرزند طلایی) براساس کنش الهههای آسیبپذیر از نگاه شینودا بولن. فرهنگ و ادبیات عامه، 6(22)، 107ـ 122.##اسماعیلیپور، م.، هاشمی، س.ع.، و طوماری، ش. (1395). تیپ شخصیت هدایت از منظر تیپشناسی بولن. پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی، 6(3)، 33ـ 61.##باقری نسامی، م. (1389). بررسی همانندهای قهرمانان اساطیری. هنرهای تجسمی نقشمایه، 3(5)، 25ـ 26.##برن، ل. (1400). اسطورههای یونانی. ترجمۀ ع. مخبر. تهران: نشر مرکز.##بولن، ژ. ش. (1398). انواع مردان. ترجمۀ ف نوابی. تهران: بنیاد فرهنگی زندگی (وابسته به بنیاد فرهنگی بالنده).##پاکباز، ر. (1381). دایرهالمعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر.##پینسنت، ج. (1380). اساطیر یونان. ترجمۀ ب. فرخی. تهران: اساطیر.##حسینآبادی، ز.، و فنایی، م. (1398 ). ﺑﺮﺭﺳﻲ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺗﺮﻭﻳﺞ ﭘﺎﮔﺎﻧﻴﺴﻢ ﺩﺭ ﻓﻴﻠﻢهاﻱ ﺍﺑﺮﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ بهﻭﺳﻴﻠۀ ﺍﺳﺘﺮﻳﻮﺗﺎﻳﭗسازی از ﺭﻧﮓها (ﺍﺯ سالهای 2012– 1989، با تأکید بر سری فیلمهای بتمن). جلوۀ هنر، 11(1)، 55ـ 61.##شاهرودی، ف. (1397). نقد روانشناختی فیلم دعوت از دیدگاه نظریۀ جین شینودا بولن. زن در فرهنگ و هنر، 10(2)، 177.##شاهرودی، ف. (1398). ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻛﻬﻦاﻟﮕﻮﻳﻲ ﻓﻴﻠﻢ روﺑﺎن ﻗﺮﻣﺰ از دﻳﺪﮔﺎه ﺟﻴﻦ ﺷﻴﻨﻮدا ﺑﻮﻟﻦ ﺑﺎ ﻣﺤﻮر ﻗﺮار دادن ﺷﺨﺼﻴﺖ زن ﻓﻴﻠﻢ. زن در فرهنگ و هنر، 11(3)، 345.##شفا، ش. (1383). افسانۀ خدایان. تهران: دنیای نو.##طاهری، ص.، و مصطفوی، ا. (1400). مقایسۀ تطبیقی ساختار اسطورهای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیۀ تاریکی. روایتشناسی، 10(5)، 379ـ380.##گریمال، پ. (1356). فرهنگ اساطیر یونان و رم. ترجمۀ ا. بهمنش. تهران: دانشگاه امیرکبیر.##مخبر، ع. (1398). مبانی اسطورهشناسی. تهران: نشر مرکز.##نامورمطلق، ب. (1392). درآمدی بر اسطورهشناسی، نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.##Albert, M. (2021). Christopher Nolan. www.britanica.com 3/2/2022.##Bagerinesami, M. (2010). Review of heroes of mythological heroes. The scientific and research quarterly of visual arts plays a role, 3(5), 25-26.##Byrne, L. (2021). Greek myths .Tehran: Nashre Markaz. Tos [in persian] .##Esma’li Pour, M. (2018). The analysis of various narratives of 707 (three golden offspring) based on the action of the vulnerable goddesses from the view point of Jean Shinoda Bolen. (in farsi). Culture and Folk Literature, 11(3), 107-122.##Esma’li Pour, M. (2016). Hedayat's personality type from the point of view of Bolen's typology. (in farsi). Researches of literary criticism and stylistics, 6(3),33-61.##Grimal, P. (1977). Greek and Roma mythology culture .Tehran: Publications of Amir Kabir University. Tos [in persian] .##Hoseinabadi, Z., & Fanaei, M. (2019). Examining how paganism is promoted in superhero movies by means of stereotyping colors (from 1989-2012, with an emphasis on the Batman movie series). Glory of Art, 11(1), 55-61.##Mokhber. A. (2019). Foundations of mythology .Theran: nashre Markaz. Tos [in persian] .##Namvar Motlagh, B. (2013). An introduction to mythology, theories and applications. Tehran: publication of speech. Tos [in persian] .##Nolan, C. (2008). The dark knight [Motion picture]. United States: Warner Brothers, Legendary Pictures, DC Comics and Syncopy.##Nolan, C. (2005). Batman begins [Motion picture]. United States: Warner Brothers, Legendary Pictures, DC Comics and Syncopy.##Nolan, C. (2012) The Dark Knight Rises [Motion picture]. United States: Warner Bros. Pictures.##Legendary Pictures, DC Entertainment Syncopy Inc.##Pakbaz, R. (2001). Encyclopedia of Art. Tehran: Contemporary culture. Tos [in persian] .##Pinsent, J. (2010). Greek mythology.Tehran: Asatir. Tos [in persian] .##Sadraldin,T., & Mostafavi, A. (2021). A comparative comparison of the mythological structure of the narrative in the two films Batman and The Dark Knight. (In Farsi). Narrative Studies, 10(5), 379-380.##Shafa, Sh. (2004). The legend of the gods.Tehran: Donyae No. Tos [in persian] .##Shahroodi, F. (2018). Psychological criticism of the film Invite from the point of view of Jane Shinoda Bolen's theory. (in Farsi). Journal of Woman in Culture Arts, 10(2). 177.##Shahroodi, F. (2019). Analyzing the ancient pattern of the Red Ribbon movie from the point of view of Jin Shinoda Bolen, focusing on the female personality of the movie. (In Farsi). Journal of Woman in Culture Arts, 11(3). 345.##Shinoda Bolen, J. (2019). The Shape Men's Lives. Tehran: Bonyade Farhangye Zendegi. Tos [in persian] .##