ایرانزاده، ن.، شعیری، ح.ر.، و آرین، ن.ا. (1400). تحلیل نشانه معناشناختی کنش استعلایی: مطالعۀ موردی رمان سکههای که سلیمان یافت اثر رهنورد زریاب. نقد زبان و ادبیات خارجی، 27، 13ـ 36.##پاکباز، ر. (1383). دایرهالمعارف هنر. تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.##پیپلز، ج.، و بایلی، گ. (1395). نقاشی، خالکوبی و نقشاندازی بر بدن. برگردان: پ. جوزانی. انسانشناسی و فرهنگ.##حسینی، س.س. (1390). تاریخ کامل ایلام. تهران: نشر کیهان.##دلاوری، م. (1390). بررسی مفاهیم و نقوش وشمها روی بدن از دیرباز تاکنون در منطقۀ خوزستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. گروه نقاشی. دانشکدۀ هنر و معماری تهران مرکزی. دانشگاه آزاد اسلامی.## دهخدا، ع.ا. (1377). لغتنامه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.##رضایی، ر. (1395). نظام روایی گفتمان در ادبیات داستانی معاصر ایران در چارچوب رویکرد نشانه معناشناسی. رسالۀ دکتری زبانشناسی همگانی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.##سبزکار، ا. (1396). مرلوپونتی و روش تحلیل آثار نقاشی. تهران: هرمس.##شعیری، ح.ر. (1385). تجزیه و تحلیل نشانه معناشناختی گفتمان. تهران: سمت.##شعیری، ح.ر. (1381). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.##شعیری، ح.ر. (1391). تحلیل نشانه معناشناسی خلسه در گفتمان ادبی. پژوهشهای ادبی، 36، 129.##شعیری، ح.ر. ( 1391). نشانه معناشناسی دیداری. تهران: سخن.##صاحبی، س. (1398). تحلیل نشانه معناشناختی نظامهای گفتمانی گلستان سعدی. پایان نامۀ دکتری رشتۀ زبانشناسی همگانی. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.##صیاد، ع.ر. (1395) تعلیم و تربیت تجسدیافته. پژوهش هنر، 15، 3.##عابدینی، گ.، و حیدری، ا. (1396). بررسی تطبیقی نقش اژدها در تاتو ایران و چین. پژوهش در هنر و علوم انسانی، 6، 24.##عباسی، ع. (1395) نشانه معناشناسی روایی مکتب پاریس. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.##علویتبار، ه. (1385). شگفتی وجود و رسالت فیلسوف از دیدگاه مرلوپونتی. پژوهشنامۀ ادبیات و علوم انسانی، 50، 107##فاتحی قهفرخی، م. (1387). بررسی سیر تحلیلی نقوش وشم در ایران. پایاننامۀ کارشناسی. دانشکدۀ هنر و معماری تهران مرکزی. دانشگاه آزاد اسلامی.##فاضلی، م.ت.، و حاجیان، س. (1398). بررسی ارتباط بین نقشمایههای عیلامی و نقوش خالکوبی متداول در منطقۀ خوزستان. پیکره، 15، 24.##کارمن، ت. (1390). مرلوپونتی. ترجمۀ م. علیا. تهران: ققنوس.##گرماس، آ. ژ. (1398) نقصان معنا. ترجمه و شرح ح.ر. شعیری. تهران: علم.##مرلوپونتی، م. (1375). در ستایش فلسفه. ترجمۀ س. هومن. تهران: نشر مرکز.##معین، م.ب. (1394). معنا بهمثابۀ تجربۀ زیسته. تهران: سخن.##مولوی بلخی، ج. (1363). مثنوی معنوی. تهران: مولی.##Abasi, A. (2016). Narrative semio-semantic of Paris school. Shahid Beheshti University.##Abedini, G., & Heidari, A. (2017). A comparative study on the role of dragon in Iran and China's tattoos. Studies in Art and Humanities, 6, 24.##Alavi Tabar, H. (2006). The significance of being and the aim of philosopher from the perspective of Merleau Ponty. Studies in Literature and Humanities, 50, 107.##Baldwin, Th. (2004). Maurice Merleau-Ponty: basic writing, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York.##Carmen, T. (2011). Merleau Ponty (translated into Farsi by M. Alia). Qoqnoos.##Cuyper, C., & Perez-Cotaps, M. L. (2010). Dermatologic complications with body art:##Dehkhoda, A. A. (1998). Dictionary. Tehrani University Press.##Delavari, M. (2011). Concepts and paintings on body since the ancient time in Khozestan. MA Thesis, Painting Department, Faculty of Art and Architecture, Islamic Azad University, Tehran Branch.##Fatehi Ghahfarakhi, M. (2008). Analyzing the paintings and drawings in Iran. MA Thesis, Faculty of Art and Architecture, Islamic Azad University, Tehran.##Fazeli, M. T., Hajian, S. (2019). Analyzing the relationship between the themes and common tattoos in Khozestan. Corpus, 15, 24.##Fontanille, J. (1987). Le savoir partagé: sémiotique et théorie de la connaissance chez Marcel Proust (Vol.). John Benjamins Publishing.##Fontanile, J.(2004). Figres du corp. Maisonneuve & Larose.##Fontanille, J. (2004). Soma et séma: Figures du corps. Maisonneuve & Larose.##Fontanille, J. (Ed.). (1991). Le discours aspectualisé: actes du colloque" Linguistique et sémiotique I" tenu à l'Université de Limoges du 2 au 4 février 1989 (Vol. 1). John Benjamins Publishing.##Garmes, A. Zh. (2019). The error of meaning (translated into Farsi by H. R. Shaeeri). Elm.##Greimas Algirdas, J. (1987). De l’imperfection. Perigueux, Fanlac.##Greimas, A. J. (1983). Du sens II. Seuil.##Grene, M. (1993). The aesthethic dialogue of Sartre and Merleau-Ponty. In Johnson (ed), The Merleau-Ponty Aesthethic Reader. The Northwestern University.##Grishman, R. (1964). Persia, from the Origin to Alexander the Great.##Hillenbrand, R. (2000). Persian painting. London.##Hosseini, S. S. (2011). A history of Ilam. Keyhan.##http://iranlegalmedicine.blogfa.com.##Iranzadeh, N., Shaeeri, H. R., & Arian, N. A. (2021). A semio-semantic analysis of transcendental agency: the case of Coins Solomon Found written by Rahnavard Zaryab. Language and Foreign Literature Criticism, 27, 13-36.##Landowski, E. (2004). Passions sans nom: essais de socio-sémiotique III. Presses Universitaires de France.##Landowski, E. (2005). Les interdictions risquées. Plum##Merleau Ponty, M. (1996). Praising philosophy (translated into Farsi by S. Hooman). Markaz.##Merleau-Ponty, M. (1945). Phenomenology de la perception. Gallimard.##Merleau-Ponty, M. (1962). Phenomenology of perception. Routledge.##Moeen, M. B. (2015). Meaning as experienced living. Sokhan.##Molavi Balkhi, J. (1984). Masnavi Manavi. Moli.##Pakbaz, R. (2004). Dictionary of art. Farhang Moaser.##Peoples, J., & Bailey, G. (2016). Painting, tattoo, and drawing on body (translated into Farsi by P. Jouzani). Anthropology and Culture.##Rezaee, R. (2016). Discourse of fiction in contemporary Iran through semio-semantic approach. PhD Dissertation of General Linguistics, Tarbiat Modares University, Tehran.##Sabzkar, R. (2017). Merleau Ponty and the method of analyzing painting. Hermes.##Sahebi, S. (2019). Semio-semantic analysis of discourse in Sa'adi's Golestan. PhD Dissertation of General Linguistics, Tehran, Research Institute of Humanities and Cultural Studies.##Sayad, A. R. (2016). A manifested education. Art Studies, 15, 4.##Shairi, H. R. (2002). The principles of modern semantics. Samt.##Shairi, H. R. (2006). Semio-semantic analysis of discourse. Samt.##Shairi, H. R. (2012). Semio-semantic analysis of void in literary discourse. Literary Studies, 36, 129.##Shairi, H. R. (2012). Visual semio-semantic. Sokhan.##Tarasti, E. (2009). Fondements de la sémiotique existentielle. L Harmattant,##Tattoos, Piercings and Permanent Make up. springer.##