افشاری، مهران (1394). فتوتنامهها و رسائل خاکساریه (سی رساله). تهران: نشر چشمه.
بهار، مهرداد (1360). «ورزش باستانی ایران و ریشههای آن». چیستا. س۱. ش۲. ص140.
بهمنی، کبری و همکاران (1395). «تحلیل نشانهمعناشناسی داستان سکینهبانو». کاوشنامه. س17. ش32. ص233-260.
پراپ، ولادیمیر (1368). ریختشناسی قصههای پریان. ترجمۀ فریدون بدرهای. تهران: توس.
توحیدلو، یگانه و حمیدرضا شعیری (1396). «تحلیل کارکردهای نشانهمعناشناختی دروغ». فصلنامۀ فرهنگ و ادبیات عامه. س5. ش12. ص85-106.
شعیری، حمیدرضا (1385). تجزیهوتحلیل نشانه- معناشناختی گفتمان. تهران: سمت.
ـــــــــــــــــ (1391). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.
ــــــــــــــــــ (139۲). نشانه- معناشناسی دیداری. نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
ـــــــــــــــــ (1395). نشانه- معناشناسی ادبیات.تهران: تربیت مدرس.
شفیعی کدکنی، محمدرضا (1386). قلندریه در تاریخ؛ دگردیسیهای یک ایدئولوژی. تهران: سخن.
- طرسوسی، ابوطاهربن حسن (1381). ابومسلمنامه. بهتصحیح حسین اسماعیلی. ج۱-۴. تهران: قطره.
عباسی، علی (1393). روایتشناسی کاربردی. تهران: شهیدبهشتی.
عباسی، علی و هانیه یارمند (1390). «عبور از مربع معنایی به مربع تنشی». جستارهای زبانی. ش7. ص۱۴۷-۱۷۲.
کربن، هانری (1383). آیین جوانمردی. ترجمۀ احسان نراقی. تهران: سخن.
گرمس، آلژداس ژولین (1389). نقصان معنا. ترجمۀ حمیدرضا شعیری. تهران: نشر علم.
محمدی، محمدهادی و علی عباسی (1380). صمد: ساختار یک اسطوره. تهران: چیستا.
معین، مرتضی بابک (1394). معنا بهمثابۀ تجربۀ زیسته. تهران: سخن.