اخوت، احمد (1371). دستور زبان داستان. اصفهان: فردا.## بارت، رولان (1387). درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت. ترجمۀ محمد راغب. تهران: رخداد نو.## بهنام، مینا (1390). «بررسی تعامل دونظام روایی وگفتمانی در داستان رستم و اسفندیار، رویکرد نشانهمعناشناختی». جستارهای زبانی. د 2. ش 4. صص 1ـ15.## پارسا، سیداحمد و منصور رحیمی (1396). «بررسی نشانه معناشناختی داستان لیلی و مجنون برپایۀ تحلیل گفتمان». فنون ادبی. س 9. ش 1 (18). صص 1ـ18.## پرتویراد، طیبه و مصطفی گرجی (1394). «تحلیل انتقادی شیوۀ روایتپردازی حکایتی از گلستان سعدی (جوان مشتزن)». پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی. س 13. ش 38. صص 153ـ172.## خانبابازاده، کیومرث (1397). «بررسی نشانهمعناشناسی خوان هشتم اخوان ثالث». پژوهشهای ادبی و بلاغی. س 6. ش 3. صص 83ـ100.## رحیمی، سیدمهدی و دیگران (1390). «نگاهی به چندصدایی سعدی در گلستان». سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب). س 4. ش 3 (13). صص 21ـ35.## سعدی، مصلح بن عبدالله (1389). گلستان سعدی. تصحیح و توضیح غلامحسین یوسفی. چ 9. تهران: خوارزمی.## شعیری، حمیدرضا (1388). «از نشانه ساختارگرا تا نشانهمعناشناسی گفتمانی». نقد ادبی. س 2. ش 8. صص 33ـ51.## شعیری، حمیدرضا (1389). تجزیه و تحلیل نشانهمعناشناختی گفتمان. تهران: سمت.## شعیری، حمیدرضا (1391). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.## شعیری، حمیدرضا (1395). نشانهمعناشناسی ادبیات: نظریه و روش تحلیل گفتمان ادبی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.## شعیری، حمیدرضا و دیگران (1392). «تحلیل نشانهمعناشناختی شعر باران». ادبپژوهی. س 7. ش 25. صص 59ـ89.## صاحبی، سیامک و دیگران (1389). «بررسی نقد روایی گلستان براساس نظریۀ تحلیل گفتمان انتقادی». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. س 8. ش 16. صص 109ـ133.## عباسی، علی (1395). نشانهمعناشناسی روایی مکتب پاریس: جایگزینی نظریۀ مدلیتهها بر نظریۀ کنشگران: نظریه و عمل. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.## فاضلی، مهبود و معصومه شیرین علیزاده کلور (1394). «بررسی نظام عاطفی گفتمان در شعر «سفر به خیر» شفیعی کدکنی با رویکرد نشانه- معناشناسی». جستارهای زبانی. د 2. ش 1 (22). صص 205ـ228.## فلاح، ابراهیم و سجاد شفیعپور (1398). «تحلیل روایت موسی (ع) و سامری برپایۀ نشانهمعناشناسی گفتمانی». جستارهای زبانی. د 10. ش 1 (49). صص 25ـ50.## کنعانی، ابراهیم (1397). «نشانهمعناشناسی نور در شعر سهراب سپهری». زبانشناسی و گویشهای خراسان. س 10. ش 1 (18). صص 1ـ20.## لینتولت، ژپ (1390). رسالهای درباب گونهشناسی روایت، نقطۀ دید. ترجمۀ علی عباسی و نصرت حجازی. تهران: علمی و فرهنگی.## مارتین، والاس (1391). نظریههای روایت. ترجمۀ محمد شهبا. تهران: هرمس.## معین، مرتضیبابک (1394). معنا بهمثابۀ تجربۀ زیسته: گذر از نشانهشناسی کلاسیک به نشانهشناسی با دورنمای پدیدارشناختی. تهران: سخن.## معین، مرتضیبابک (1396). ابعاد گمشدۀ معنا در نشانهشناسی روایی کلاسیک؛ نظام معنایی تطبیق یا رقص در تعامل. تهران: علمی و فرهنگی.## نادریپور، منصور و محمدرضا نجاریان (1396). «تحلیل حکایت مشتزن گلستان سعدی بر اساس نظریّۀ ریختشناسی ولادیمیر پراپ». پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی. س 8. ش 2 (28). صص 141ـ163.## نبیئیان، پانتهآ و حمیدرضا شعیری (1396). «تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه- معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی دستهگل اثر چوبک». زبانپژوهی. س 9. ش 25. صص 25ـ58.## Abbasi, A. (2016). Narrative Semiotics of Paris School (in Farsi). Tehran: Shahid Beheshti.## Barthes, R. (2008). Introduction to the Structural Analysis of the Narratives (in Farsi). Translated by Mohammad Ragheb. Tehran: Rūkhdad-e nūw.## Behnam, M. (2011). "Study of Narrative and Discursive Interaction in The Rostam and Esfandyar Fiction Using Semio-semantics Approach" (in Farsi). Language Related Research. Vol. 2. No. 4. pp. 1-15.## Fallah, E., & Shafipor, S. (2019). "Analyzing Moses and Samiri’s Narrative–A Semiotic Approach" (in Farsi). Language Related Research. Vol. 10. No. 1. pp. 25- 50.## Fazeli, M., & Alizadeh, Sh. (2015). "The Study of Emotional System in the Discourse of Safar Be Kheir (Have a Safe Journey) Poem by Shafeei Kadkani in Semeio-semantics Approach" (in Farsi). Language Related Research. Vol. 6. No. 1(22). pp. 205- 228.## Fontanille, J. (1998). The Semiotics of discourse. Translated by Heidi Bostic. New York: Peter Lang.## Kanani, E. (2018). "The Semiotics of the word 'Light' in Sohrab Sepehri’s Poem" (in Farsi). Journal of Linguistics and Khorāsān Dialects. Vol. 10. No. 18. pp. 1-20.## Khanbabazade, K. (2018). "Analysing semiology khane hashtom akhavane sales" (in Farsi). Quarterly Journal of Literary and Rhetorical Research. Vol. 6. No. 3 (23). pp. 83- 100.## Lintvelt, J. (2011). A Dissertation on Narrative Typology - Point of View (in Farsi). Translation by Ali Abbasi and Nusra Hijazi. Tehran: Elmi Va Farhangi.## Martin, W. (2012). Narrative Theories (in Farsi). Translated by Mohammad Shahba. Tehran: Hermes.## Moeen, M. B. (2015). Meaning as lived experience: the transition from classical semiotics to semiotics with a phenomenological perspective (in Farsi). Tehran: Sokhan.## Moeen, M. B. (2017). Dimensions Missing Meaning in Semantics of a Classical Narrative (in Farsi). Tehran: Elmi and Farhangi.## Nabian, P., & Shairi, H. R. (2016). "Discursive–semiotics Criticism of Personification as a Process in Literary Discourse: A Case Study of “the Mouse” by Choobak" (in Farsi). Language Research. Vol. 9. No. 25. pp. 25- 58.## Naderipoor, M., & Najarian, M. R. (2017). "Analysis of Golestan Saadi's "Mūštzan" story based on Vladimir Propp's typological theory" (in Farsi). Literary Criticism and Stylistics research. Vol. 8. No. 2(28). pp. 141- 163.## Okhovat, A. (1992). Grammar of the Story (in Farsi), Isfahan: Farda.## Parsa S. A. & Rahimi, M. (2017). "Semiotic study of Jami’s Layla and Majnun story on the basis of discourse analysis" (in Farsi). Literary Arts. Vol. 9. No. 18. pp. 1-18.## Partovi Rad, T., & Gorji, M. (2015). "A Critical Review and Analysis of the Narrative Technique in a Story of the Golestan of Saadi" (in Farsi). Research in Persian Language & Literature. Vol. 13. No. 38. pp. 153- 172.## Rahimi, S. M., et al. (2010). "A look at the polyphony of Saadi in Golestan" (in Farsi). Journal of the stylistic of Persian poem and prose (Bahār-e Adab). Vol. 4. No. 3 (13). pp. 21-35.## Saadi, M. I. A. (2010). Golestan Saadi (in Farsi). Correction and explanation by G. Yousefi. Tehran: Khārazmi.## Sahebi, S., et al. (2010). "A Critical Study of the Validity of Gulestan Based on the Theory of Critical Discourse Analysis" (in Farsi). Research in Persian Language & Literature. Vol. 8. No. 16. pp. 109- 133.## Shairi, H. R. (2006). Analysis of Semiotics Discourse (in Farsi). Tehran: SAMT.## Shairi, H. R. (2010). "Passing from a predetermined relationship of signifier and signified to a processional discursive meaning" (in Farsi). Literary Criticism. Vol. 2. No. 8. pp. 33-51.## Shairi, H. R. (2012). Basics of modern semantics (in Farsi). Tehran: SAMT.## Shairi, H. R. (2016). Semiotics of literature: Theory and Method of Literary Discourse Analysis (in Farsi). Tehran: Tarbiyat Modarres publication.## Shairi, H. R., et al. (2014). "A Semio-Semantic Analysis of the Poem “Rain" (in Farsi). Adab Pazhuhi. Vol. 7. No. 25. pp. 59-89.##