انجوی شیرازی، سید ابوالقاسم (1396). گل به صنوبر چه کرد؟. پژوهش سید احمد وکیلیان. چ 7. تهران: امیرکبیر.##پاکتچی، احمد، محمدحسین شیرزاد و محمدحسن شیرزاد (1398). «تحلیل زبانشناختی ـ بینالاذهانیت از انگارۀ نظر در قرآن کریم». کتاب قیّم. س 9. ش 20. صص 7ـ28. ##پایدارفرد، آرزو، مهدی محمدزاده و حسن بلخاری (1397). «تحلیل پادگفتمانی قرآنی دو نگارۀ حضرت یوسف در زندان و حضرت یونس و ماهی در فالنامۀ شاهطهماسبی». باغ نظر. س 15. ش 69. صص 29ـ38. ##پیشقدم، رضا و آتنا عطاران (1392). «نگاهی جامعشناسانه به کنش گفتاری قسم: مقایسۀ زبانهای فارسی و انگلیسی» مطالعات زبان و ترجمه. ش 6. صص 25ـ55. ##پیشقدم، رضا و فاطمه وحیدنیا (1394). «کاربرد دعا در فیلمهای فارسی و انگلیسی در پرتو الگوی هایمز». جستارهای زبانی. س 6. ش 28. صص 53ـ72. ##تاجیک، محمدرضا (1383). گفتمان، پادگفتمان و سیاست. تهران: مؤسسۀ تحقیقات و توسعۀ علوم انسانی. ##حرّی، ابوالفضل (1397). «بررسی رضایتمندی در خطبۀ غدیر از دیدگاه الگوی تحلیل گفتمان نورمن فرکلاف». مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی. س 2. ش 2. صص 25ـ44. ##حسامپور، سعید و ناهید دهقان (1387). «بررسی تحلیلی گونههای پیمان و سوگند در شاهنامه». پژوهشنامۀ ادب غنایی. س 6. ش 11. صص 37ـ66. ##حیدری، دریا (1392). «سوگند در شاهنامه و ارتباط اساطیری آن با آب و آتش». پژوهشنامۀ ادب حماسی. د 9. ش 16. صص 35ـ61. ##داودیمقدم، فریده، حمیدرضا شعیری و ثریا قطبی (1396). «نقش پادگفتمانها در تحلیل گفتمانی سورۀ کهف (واکاوی داستان یاران غار و خضر و موسی)». پژوهشهای زبانشناختی قرآن. س 6. ش 1 (11). صص 1ـ16. ##داودیمقدم، فریده (1396). «نقش پادگفتمانها در تحلیل گفتمانی سورۀ کهف». پژوهشهای زبانشناختی قرآن. س 6. ش 1. صص 1ـ16. ##دهخدا، علیاکبر (1377). لغتنامه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. ##ذبیحنیاعمران، آسیه و فریبا قیوسیزاده (1396). «بررسی اعداد یک تا پنج در افسانههای مکتوب ایرانی». پژوهشهای ادبی و بلاغی. س 5. ش 18. صص 24ـ36. ##رضایی، رؤیا، محمدامیر مشهدی، حمیدرضا شعیری و عباس نیکبخت (1396). «بررسی و تحلیل کارکرد پادگفتمانهای نامههای نیما یوشیج». زبان و ادبیات فارسی. س 25. ش 82. صص 133ـ154. ##رضی، هاشم (1381). آیین مهر. تهران: بهجت. ##سجودی، فرزان و زینب اکبری (1393). «تحلیل انتقادی گفتمان مقامات مشایخ صوفیه». کهننامۀ ادب پارسی. س 5. ش 3. صص 73ـ97. ##شعیری، حمیدرضا (1384). «مطالعۀ فرایند تنشی گفتمان ادبی». پژوهشهای زبانهای خارجی. ش 25. صص 187ـ204. ##شعیری، حمیدرضا (1386). «بررسی انواع نظامهای گفتمانی از دیدگاه نشانه ـ معناشناختی» در مجموعهمقالات دانشگاه علامه طباطبائی. ش 219. صص 106ـ 119. ##شعیری، حمیدرضا (1395). نشانه ـ معناشناسی ادبیات. تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس. ##شعیری، حمیدرضا (1397). نشانهشناسی دیداری، نظریه و کاربرد. چ 2. تهران: سخن. ##عباسی، علی (1395). نشانهشناسی روایی مکتب پاریس. تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. ##فکریارشاد، جهانگیر (1382). «توبه در ایران باستان». نشریۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز. س 46. ش 189. صص 1ـ16. ##کاسیرر، ارنست (1387). زبان و اسطوره، فلسفۀ صورتهای نمادین. ترجمۀ محسن ثلاثی. تهران: قطره. ##گرمس، آلژیرداس ژولین (1398). نقصان معنا، عبور از روایتشناسی ساختارگرا: زیباییشناسی حضور. ترجمۀ حمیدرضا شعیری. چ 2. تهران: خاموش. ##بابکمعین، مرتضی (1394). معنا بهمثابۀ تجربۀ زیسته. تهران: سخن. ##محمدحسینی تختی، زینب و سید محمدعلی مسعودی (1396). «توفیق و عوامل تحقق آن در روایت». علوم و معارف قرآن و حدیث. ش 10. صص 59ـ72. ##مستملی بخاری، خواجه امام ابوابراهیم اسماعیل (1363). شرح التعرف لمذهب التصوف. تحقیق و تصحیح محمد روشن. تهران: اساطیر. ##مکدانل، دایان (1380). مقدمهای بر نظریۀ گفتمان. ترجمۀ حسینعلی نوذری. تهران: فرهنگ و گفتمان. ##میلز، سارا (1382). گفتمان. ترجمۀ فتاح محمدی. زنجان: هزارۀ سوم. ##یارمحمد، لطفالله (1393). درآمدی به گفتمانشناسی. چ 2. تهران: هرمس. ## Anju Shirazi, S. A. (2017). Do Gol Do whit Senowbar? (in Farsi). Research of Seyed Ahmad Vakilian. Tehran: Amirkabir. ##Paktachi, A., Shirzad, H., & Shirzad, M. H. (2019). “Linguistic and Inter-Religious Analysis of the (Vow) Victim's Idea in the Holy Quran” (in Farsi). Book of Ghayem. Vol. 9. No. 20. pp. 7-27. ##Paydarfard, A., Mohammadzadeh, M., & Balkhari, H. (2018). “Analysis of Quranic Counter-discourse in Two Miniatures of Joseph in Prison and Jonah and the fish from Shah Tahmasebi’ s Falnama” (in Farsi). Garden Comment. Vol. 15. No. 69. pp. 29-38. ##Pishghadam, R., & Attaran, A. (2013). “A Sociological Look at Speech Action: A Comparison of Persian and English Languages” (in Farsi). Journal of Language and Translation Studies. No. 6. pp. 25-55. ##Pishghadam, R., & Vahidnia, F. (2015). “Uses of Praying in Persian and English Movies in the Light of Hymes` Model” (in Farsi). Linguistic Inquiries. Vol. 6. No. 28. pp. 53-72. ##Tajik, M. R. (2004). Discourse, metadiscourse and politics (in Farsi).Tehran: Institute for Research and Development of Humanities. ##Hori, A. (2018). “Assessing Satisfaction in Ghadir Sermon from the Perspective of Norman Far Claf's Discourse Analysis Model” (in Farsi). Quranic Studies and Islamic Culture. Vol. 2. No. 2. pp. 25- 44##Hesampour, S., & Dehghan, N. (2008). “Analytical study of the types of covenant and oath in Shahnameh” (in Farsi). Research Letter of Lyrical Literature. Vol. 6. No. 11. pp. 37-66. ##Heydari, D. (2013). “Oath in Shahnameh and its mythological connection with fire” (in Farsi). Epic Literature Research Letter. Vol. 9. No. 16. pp. 35-61. ##Davoodi Moghadam, F., Shairi, H., & Ghotbi, S. (2017). “The Role of metadiscourse in the Discourse Analysis of Surah Al-Kahf; Analysis of the Story of the Companions of the Cave, Khidr and Moses” (in Farsi). Linguistic research of the Qur'an. Vol. 6. No. 1. pp. 1- 16. ##Davoodi Moghadam, F. (2017). “The role of counter-discourses in the discourse analysis of Surah Al-Kahf” (in Farsi). Linguistic research of the Qur'an. Vol. 6. No. 6. pp. 1-16. ##Dehkhoda, A. A. (1998). Dictionary (in Farsi). Tehran: University of Tehran Press. ##Zabihini Omran, A., & Qayoosizadeh, F. (2017). “A Study of Numbers One to Five in Iranian Written Legends” (in Farsi). Literary and Rhetorical Research. Vol. 5. No. 18. pp. 24-36. ##Rezaei, R., Mashhadi, M. A., Shairi, H., & Nikbakht, A. (2017). “Study and Analysis of the Functioning of Nima Yoshij's Letters' Discourses” (in Farsi). Persian Language and Literature. Vol. 25. No. 82. pp. 133-154. ##Razi, H. (2002). Religion of Mehr (in Farsi). Tehran: Behjat. ##Sojudi, F., & Akbari, Z. (2014). “Critical Analysis of the Discourse of the Officials of the Sufi Elders” (in Farsi). Old Persian Literature. Vol. 5. No. 3. pp. 73-97. ##Shairi, H. R. (2005). “Study of the tension process of literary discourse” (in Farsi). Foreign Language Research. No. 25. pp. 187-204. ##Shairi, H. R. (2007). “Study of various discourse systems from the point of view of sign-semantics” (in Farsi). Proceedings of Allameh Tabatabai University. No. 219. 106-119. ##Shairi, H. R. (2016). Signs - Semantics of Literature (in Farsi). Tehran: Tarbiat Modares University Press.Shairi, H. R. (2018). Visual semiotics, theory and application (in Farsi). Tehran: Sokhan. ##Abbasi, A. (2016). Narrative semiotics of the Paris school (in Farsi). Tehran: Shahid Beheshti University Publishing Center. ## Fekri Ershad, J. (2003). “Repentance in ancient Iran” (in Farsi). Journal of the Faculty of Literature and Humanities, University of Tabriz. Vol. 46. No. 189. pp. 1-16. ##Cassirer, E. (2008). Language and myth, the philosophy of symbolic forms (in Farsi). Mohsen Thalasi. (Tr.) Tehran: Ghatre. ## Garms, A. G. (2019). Lack of meaning, passing through structuralist narratology: the aesthetics of presence (in Farsi). Reza Shairi (Tr.). Tehran: khamoush.## Babak Moin, M. (2015). Meaning is lived as experience (in Farsi). Tehran: Sokhan. ##Mohammad Hosseini Takhti, Z., & Masoudi, S. M. (1396). “Success and the factors of its realization in narration” (in Farsi). Sciences and knowledge of Quran and Hadith. No. 10. pp. 59- 72. ##Mostamali Bukhari, E. (1984). Explain the definition of the religion of Sufism (in Farsi). Mohammad Roshan. Tehran: Asatir. ## McDonnell, D. (2002). An introduction to discourse theory (in Farsi). Hosein Ali Nozari (Tr.). Tehran: Culture and Discourse. ## Mills, S. (2004). Discourse (in Farsi). Fattah Mohammadi (Tr.). Zanjan: Third Millenium. ## Yar Mohammad, L. (2015). An introduction to discourse study (in Farsi). Tehran: Hermas. ##