ـ توحدی، کلیمالله (1379). درخت چهل دستان. بیستویک افسانة کُردی خراسان. مشهد: محقق.
ـ جهانگیرمیرزا حسابی، جعفر (1392). «نقد تطبیقی تخیل ترس در داستان بز زنگولهپا ’صبحی‘ و گرگ و هفتبزغالة ’برادران گریم‘».
مطالعات نقد ادبی. ش31. صص145ـ168.
ـ ساروی، ویدا، مهدی ماحوزی و محمود طاووسی (1396). «شیوهها و اغراض گفتوگو در دوبیتیهای عامیانة مازندرانی و خراسانی». فرهنگ و ادبیات عامه. س5. ش15. صص155ـ177.
ـ شعیری، حمیدرضا (1385). تجزیهوتحلیلنشانهمعناشناسیگفتمان. تهران: سمت.
ـ شعیری، حمیدرضا و ترانه وفایی (1388). راهی به نـشانهمعناشناسـی سـیال. تهـران: علمی و فرهنگی.
ـ گریماس، آلژیرداس ژولین (1389). نقصانمعنا. ترجمة حمیدرضا شعیری. تهران: نشر علم.
ـ مشتاقمهر، رحمان و رضا صادقیشهپر (1389). «ویژگیهای اقلیمی و روستایی در داستاننویسی خراسان». جستارهای ادبی. ش168. صص81ـ108.
- Dirk, G. Mouton de Gruyter (2006). Cognitive Linguistics. Walter de gruyter gmbh and co.KG, D, 10785: Berlin.
- Fontanille, J. (2008). Pratiques Sémiotiques, Paris: PUF.
- Greimas, A.J. & J. Courtés (1993). Sémiotique. Dictionnaire Raisonné de la théorie du langage. Paris: Hachette.
- ــــــــــــــ (1986). Sémantique Structurale. Paris: PUF.
- Khalida, M. (2013). The Use of Personification in George Orwell’s Novel Animal Farm, Dissertation. Kasdi Merbah University: Ouargla.
- Lacan, J. (1999). Ecrits 1. Paris: Seuil.
- Landowski, E. (2005) .Les Interactions Risquées NouveauxActs Semmiotiques. Limoges, Pulim.